به گزارش اکوایران، حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران به خبرگزاری الجزیره اعلام کرده اگر اسرائیل تصمیم بگیرد وارد غزه شود، در آن صورت رهبران مقاومت، اسرائیل را به گورستانی برای سربازان تبدیل می‌کنند». این اظهارنظر به دنبال دیدار وزیر خارجه ایران با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، بیان شده است.

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرده در حالی که بنیامین نتانیاهو وزیر خارجه اسرائیل آرزوها و رویاهایی دارد، او و دولتش ساکت باقی مانده‌اند. امیر عبداللهیان همچنین گفته: «آمریکا برای حفظ دست نشانده خود جلو آمده است و اگر دامنه جنگ گسترش یابد، خسارات سنگینی متوجه ایالات متحده خواهد شد».

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفر به ۴ کشور منطقه در پی تحولات اخیر در فلسطین و نوار غزه و رایزنی با مقامات این کشورها راهی تهران شد. 

هم‌چنین فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین، از این موضوع که هیچ‌کس به غیر از او در سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری نشده، ابراز نگرانی کرده است.

او در محاصبه با خبرگزاری الجزیره گفته: «هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه گزینه آتش‌بس در نظر گرفته می‌شود، وجود ندارد؛ حتی در سطح دبیر کلی سازمان ملل متحد. این اتفاق باعث ناراحتی من شده است، از طرفی مقامات اسرائیلی خواهان نابودی حماس هستند، اما آنچه ما می‌بینیم کشته و مجروح شدن هزار نفر از جمله کودکان است».

این خبرنگار سازمان ملل افزوده: «اسرائیل همچنین باید به سازمان ملل اطلاع دهد که چگونه روند انحلال حماس را پیش می‌برد و باید اقدامات نظامی که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، متوقف کند».