به گزارش اکوایران و به نقل از سایت کربن فایننس این مقادیر ، بیشتر از پیش‌بینی‌های کنسانسوس فکت‌ست (FactSet consensus) است که به ترتیب به ارزش 1.45 دلار و 75.9 میلیارد دلار بوده‌ است.

با این حال، سهام گوگل به دلیل کاهش رشد فروش فضای ابری، رو به افول است. درآمد کسب و کار ابری گوگل به ارزش 8.4 میلیارد دلار گزارش شده که کمتر از انتظارات 8.6 میلیارد دلاری بوده است.

0

 گوگل به منظور تقویت جایگاه بازار خود و در مواجهه با چالش‌های ضد انحصار جهانی، در فضای رقابتی AI و محاسبات ابری قرار دارد و در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند.

 این شرکت به طور استراتژیک، بر ایجاد یکپارچگی هوش مصنوعی در عملکرد موتور جستجوی خود  متمرکز است و مدتی است که تجربه اولیه تولیدی خود در این زمینه را، به طور اختیاری در دسترس کاربران قرار داده است. مدیرعامل گوگل، ساندار پیچایی، Sundar Pichai ، برنامه دارد که این ویژگی را در دهه آینده تکمیل کرده و توسعه دهد.

با اینحال ماه گذشته، گوگل اعلام کرد که قصد دارد بسیاری از موقعیت‌های شغلی خود را کاهش دهد تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود. این تصمیم پس از زمانی گرفته شد که در ماه ژانویه، آلفابت 12 هزار نفر یا به عبارتی 6 درصد از کل کارکنان خود را حذف کرد.