به گزارش اکوایران: ایلان ماسک، مالک X (توییتر سابق)، روز جمعه در اقدام بحث‌برانگیز دیگری برای شرکتی که سال گذشته خریداری کرد، گفت: شرکت رسانه‌ اجتماعی X، که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد، یک ویژگی محافظتی را که به کاربران امکان می‌دهد حساب‌های دیگر را بلاک کنند، حذف خواهد کرد.

طبق آنچه در گزارش رویترز آمده، عملکرد بلاک در X به کاربر اجازه می دهد تا حسابهای خاصی را که برای کاربران خوشایند نیست مسدود کنند تا دیگر شاهد محتوا و فعالیت آنان در این رسانه اجتماعی نباشند.

ماسک ضمن توییتی گفت که X عملکرد میوت را حفظ می‌کند، که کاربر را از دیدن حساب‌های مشخص شده باز می‌دارد، اما برخلاف مسدود کردن، حساب دیگر را از این عمل آگاه نمی‌کند.

مالک میلیاردر خود را یک آزادی‌خواه که به آزادی مطلق بیان اعتقاد دارد توصیف کرده است، اما برخی از منتقدان گفته‌اند رویکرد او غیرمسئولانه است. محققان از زمان تصدی ایلان ماسک متوجه افزایش سخنان تنفرآمیز و محتوای یهودستیزانه در این پلتفرم شده‌اند و برخی از دولت‌ها این شرکت را متهم کرده‌اند که به اندازه کافی برای تعدیل محتوای آن اقدام نمی‌کند.

حذف یا محدود کردن ویژگی بلاک ممکن است X را با دستورالعمل‌های گنجانده شده توسط فروشگاه App Apple (AAPL.O) و Google Play Alphabet (GOOGL.O) در تضاد قرار دهد.

اپل می گوید برنامه های دارای محتوای تولید شده توسط کاربر باید توانایی بلاک کردن کاربران سوءاستفاده‌کننده را داشته باشند. فروشگاه Google Play می‌گوید برنامه‌ها باید یک سیستم درون‌برنامه‌ای برای مسدود کردن محتوای نامناسب پشتیبانی شود. 

لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی، در پاسخ به توییتی از مونیکا لوینسکی، که از X می‌خواست «ابزار حیاتی برای ایمن نگه‌داشتن افراد آنلاین» را حفظ کند، از اقدام ماسک دفاع کرد.

یاکارینو نوشت: «ایمنی کاربران ما در X اولویت شماره یک ما است. و ما در حال ساخت چیزی بهتر از وضعیت فعلی بلاک کردن و میوت کردن هستیم. لطفاً بازخورد را ادامه دهید.»

این شرکت گفته است که ماسک رهبری تیم‌های تولید و مهندسی را برعهده دارد، در حالی که یاکارینو هدایت سایر تیم‌ها از جمله تیم حقوقی و فروش را بر عهده خواهد داشت.