به گزارش اکو ایران، طبق داده های کربن فاینانس، اپل در این دوره، به 40.4 میلیارد دلار سود ناخالص و 23 میلیارد دلار سود خالص دست پیدا کرده است. همچنین در آمدهای حاصل از محصولات این کمپانی 67.2 میلیارد دلار گزارش شده است که حدود 65درصد آن تنها از فروش گوشی های آیفون در این بازه زمانی حاصل شده است.

بر اساس پیش بینی بودجه، کل درآمد نفتی سالانه ایران در سال 1402، حدود 50 میلیارد دلار است.با این حساب درآمد این شرکت 1.79 برابر کل درآمد پیش بینی شده سالانه نفت ایران است.

با اینحال، اگرچه اپل موفق شد سهام خود را به رقمی بالاتر از سطح انتظارات برساند، کاهش پیش‌بینی شده در دسته‌بندی‌های محصولات کلیدی، موجب کاهش قیمت سهام این کمپانی شد. به عبارت دیگر، علیرغم فروش بی‌سابقه آیفون و ارائه خدمات، برای فصل جاری، که سه ماهه انتهایی 2023 محسوب میشود، این کمپانی نگران است و پیش‌بینی می‌کند که رشد مک، آیپد و دستبند‌های هوشمند آن کاهش قابل توجهی داشته باشد.

زهرا کریمی

این چهارمین سه ماهه متوالی ست که فروش این شرکت کاهش یافته و درآمد آن نسبت به سال گذشته پایین‌تر گزارش شده است. دلیل این کاهش درآمد هم  بازار چالش‌برانگیز چین است. اختلالات اقتصادی و رقابت شدید با هواوی گوشه ای از این مشکلات است. به عبارت دیگر، اگرچه اپل موفق شده است به طور معجزه آسایی، سهمی در بازار چین پیدا کند، اما اکنون فروش آن کاهش یافته است زیرا ترجیحات دولتی، این کمپانی را با چالش مواجه کرده است.

از طرف دیگر اپل اعلام کرده است که درآمد فصل تعطیلاتش در سال جاری به همان اندازه سال گذشته خواهد بود و نتیجه رشد 5 درصدی که انتظار می‌رفت را نخواهد داشت، که این باعث کاهش قیمت سهام شده است.

لازم به ذکر است، تیم کوک، مدیرعامل  اپل، اعلام کرده است که اپل سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در حوزه هوش مصنوعی تولیدی انجام داده است و این نشان می‌دهد که در آینده ممکن است محصولات اپل با استفاده از این فناوری بهبود یابند.