به گزارش اکوایران، نشریه اکونومیست در گزارشی به مقوله «ظهور ستاره‌های چندوجهی و چندبعدی» پرداخته و توضیح داده که هوش مصنوعی چطور پدیده شهرت را متحول کرده است.

بسیاری از مشاهیر و ستارهای سینما و تلویزیون به‌ویژه در هالیوود این نگرانی را پیدا کرده‌اند که پیشرفت‌های اخیر فناوری و ظهور هوش مصنوعی کاری می‌کند که آن‌ها شهرت خود را برای همیشه از دست بدهند و دیگر جایی در دل مخاطبان نداشته باشند.

تحلیل‌گر اکونومیست با یک بررسی تاریخی نشان می‌دهد که فناوری همیشه در حال ایجاد تحول در پدیده شهرت بوده و همیشه کاری کرده که قضیه به نفع مشاهیر تمام شود. به عبارت ساده‌تر، مشاهیر هر بار با پیشرفت فناوری به شهرت بیشتری دست پیدا کرده‌اند و از دل آن‌ها، سوپراستارها و ابرستاره‌ها خلق شده‌اند. اکنون با هوش مصنوعی هم قرار است همین اتفاق رخ دهد.

همین هوش مصنوعی می‌تواند کاری کند که مشاهیر حتی پس از مرگشان هم روی صحنه بروند. برای مثال، صدا و تصویر آن‌ها ماندگار می‌شود و به کمک هوش مصنوعی و بازسازی‌هایی که از طریق فناوری‌های پیشرفته امکان‌پذیر است، مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد. به این ترتیب هوش مصنوعی می‌تواند کاری کند که خواننده‌های مشهور حتی پس از مرگشان هم اجرا داشته باشند یا بازیگران باز هم در فیلم‌ها نقش‌آفرینی کنند.

شاید بزرگ‌ترین چیزی که اکنون باید مشاهیر مختلف از جمله هالیوودی‌ها را نگران کند، مسئله «حق نشر» باشد. در واقع هوش مصنوعی و کاربرد آن در عرصه‌های هنری باید قانون‌مند شود تا جلوی نگرانی مشاهیر را بگیرد. به جز این مورد، نگرانی درباره مبحث شهرت برای مشاهیر بی‌مورد است. در این ویدیو به ابعاد مختلف ظهور مشاهیر چندوجهی پرداخته شده است.