به گزارش اکوایران، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت که امروز در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، گفت: در حوزه اقتصاد دیجیتال در دو سال گذشته اتفاقات خوبی افتاده است.

سهم پایین اقتصاد دیجیتال در ایران

وی با اشاره به نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصادهای دنیا افزود: در کشورهای پیشرفته ۱۵ درصد از تولید ناخالص داخلی و در برخی کشورها تا ۴۰ درصد، سهم اقتصاد دیجیتال است.

زارع‌پور گفت: در ایران، اقتصاد دیجیتال کمتر از ۸ درصد از تولیدناخالص داخلی را به خود اختصاص می دهد که لازم است در این حوزه یک جهش داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه، این جهش تبدیل به یک تکلیف شده و این سهم به ۱۵ درصد می‌رسد که هدفگذاری بسیار مهمی است.

این عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: بر اساس سایت SPEEDTEST، در حوزه سرعت ارتباطات موبایل، در میانه جدول قرار داریم اما در ارتباطات ثابت، در قعر جدول هستیم. در کشورهای پیشرفته بیشتر ترافیک اینترنت در ارتباطات ثابت است اما در ایران این موضوع برعکس است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از فراهم کردن زیرساخت‌های اینترنت پرسرعت و شیفت از «مگابیت بر ثانیه» به «گیگابیت بر ثانیه» خبر داد و گفت: اولین نیازمندی برای توسعه این سرعت، فیبرنوری است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای دولت سیزدهم فراهم کردن زیرساخت پرسرعت و باکیفیت است، گفت: بیش از ۴ میلیون خانوار در یکصد شهر تحت پوشش این فناوری قرار گرفتند و در ۲۰۰ شهر این زیرساخت در حال انجام است. حفاری‌ها انجام شده و تا پایان سال این پوشش به ۸ میلیون نفر می رسد که یک انقلاب در حوزه ارتباطات کشور است.