به گزارش اکوایران، شرکت «اُپن اِی‌آی» در مذاکرات جدیدی برای جذب سرمایه‌ای به ارزش بیش از 100 میلیارد دلار است.

به نوشته رویترز، شرایط، ارزش‌گذاری و زمان‌بندی این تأمین مالی هنوز نهایی نشده و ممکن است تغییر کند. این شرکت مشهور آمریکایی که بیشتر به خاطر توسعه چت جی‌‎پی‌تی شناخته می‌شود، همچنین گفت‌وگوهایی با شرکت فناوری «جی 42» - مستقر در ابوظبی - داشته تا بتواند سرمایه‌های خود برای ساخت یک ریزتراشه جدید را افزایش دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت آمریکایی قصد دارد بین 8 تا 10 میلیارد دلار سرمایه از شرکت جی 42 دریافت کند. شرکت مایکروسافت نیز متعهد شده بیش از 10 میلیارد دلار در شرکت اپن ای‌آی سرمایه‌گذاری کند؛ شرکتی که در نوامبر 2022 با معرفی چت جی‌پی‌تی، طوفانی در زمینه هوش مصنوعی به پا کرد.

چت جی‌پی‌تی - یک چت‌بات هوش مصنوعی که می‌تواند با انسان وارد گفت‌وگو شود و پاسخ‌های شبیه به انسان ایجاد کند - باعث شده شهرت و ارزش اپن ای‌آی به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند.

در اواخر نوامبر، سم آلتمن، مدیر عامل اپن ای‌آی، گفت که مایکروسافت در هیئت مدیره این شرکت به شکل ناظر حضور خواهد داشت.

این شرکت آمریکایی مستقر در سان‌فرانسیسکو، آلتمن را در 17 نوامبر بدون هیچ دلیل دقیقی برکنار کرد و زنگ خطر را در میان سرمایه‌گذاران و کارمندان این شرکت به صدا درآورد. آلتمن چهار روز بعد با وعده تشکیل هیئت مدیره جدید به سِمت خود بازگردانده شد.