به گزارش اکوایران، ایلان ماسک - مدیرعامل شرکت تسلا - اعلام کرد این غول خودروهای الکتریکی در حال افزایش حقوق مهندسان هوش مصنوعی خود است.

به نوشته نیویورک پست، این میلیاردر آمریکایی خبر افزایش حقوق مهندسان شرکت تسلا را در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد. او در این میان به تلاش‌های شرکت هوش مصنوعی اوپن اِی‌آی برای به خدمت گرفتن مهندسان تسلا نیز اشاره کرده است. به گفته ماسک،‌ سازنده چت جی‌پی‌تی به‌شدت در تلاش است با ارائه حقوق‌های بسیار بالا، مهندسان هوش مصنوعی تسلا را در اختیار بگیرد و در مواردی موفق به انجام این کار شده است.

ایلان ماسک ضمن اعلام این موضوع که در حال افزایش حقوق تیم مهندسان هوش مصنوعی تسلا است،‌ اعلام کرد: «جنگ جذب استعداد در زمینه هوش مصنوعی، دیوانه‌وارترین تلاش برای جذب افراد نخبه است که تاکنون دیده‌ام».

شرکت‌ آمریکایی اوپن اِی‌آی با مدیریت سم آلتمن به عنوان پیشتاز صنعت هوش مصنوعی مولد شناخته‌ می‌شود،‌ به‌ویژه پس از آنکه در نوامبر 2022 از چت‌بات چت جی‌پی‌تی رونمایی کرد. این اتفاق باعث انتشار سیستم‌های هوش مصنوعی مشابه از سوی شرکت‌هایی نظیر مایکروسافت،‌ گوگل و چندین استارتاپ شد.

شور و اشتیاق پیرامون هوش مصنوعی باعث شده شرکت‌های فناوری در سراسر جهان به‌شدت در تلاش باشند مهندسان و نخبگان این صنعت را در اختیار بگیرند.

ایلان ماسک در سال 2015 جزء هم‌بنیان‌گذاران شرکت اوپن ‌اِی‌آی بود و در سال 2018 این شرکت را ترک کرد.