به گزارش اکوایران، قرار است نخستین دادگاه پیرامون اتهامات مطرح‌شده درباره شرکت خودروسازی تِسلا به ریاست ایلان ماسک، طی امروز سه‌شنبه (2 آبان) در آمریکا برگزار شود.

به نوشته رویترز، این دادگاه پیرامون ویژگی‌ «خلبان خودکار تسلا» است که باعث می‌شود این خودروها بدون دخالت راننده به رانندگی ادامه دهند. اتهامات مطرح‌شده علیه شرکت تسلا شامل مرگ یکی از خریداران خودروهای این شرکت به دنبال استفاده از قابلیت خلبان خودکار است؛ نتایج این دادگاه می‌تواند منجر به برگزاری دادگاه‌های مشابه در سراسر آمریکا علیه شرکت تسلا شود.

در دادگاهی که قرار است طی امروز در آمریکا برگزار شود، شرکت تسلا متهم شده که قابلیت خودران یکی از خودروهای مدل 3 این شرکت باعث انحراف ناگهانی خودرو در یکی از بزرگراه‌های لس‌آنجلس شده و در نهایت خودروی یادشده پس از برخورد با یک درخت نخل، آتش گرفته است.

این تصادف که در سال 2019 رخ داد، مرگ راننده را رقم زد و دو سرنشین آن به شدت دچار آسیب شدند. این شکایت که توسط آسیب‌دیدگان تصادف یادشده علیه شرکت تسلا انجام شده، شرکت ایلان ماسک را متهم می‌کند که در زمان فروش خودرو، از نقص سیستم خلبان خودکار و سیستم‌های ایمنی آن باخبر بوده است.

تسلا مسئولیت این تصادف را رد کرده و گفته راننده پیش از قرار گرفتن پشت فرمان، الکل مصرف کرده بود و همین موضوع عامل مرگ او بوده است. این شرکت سازنده خودروهای الکتریکی همچنین اعلام کرده که مشخص نیست در زمان تصادف، سیستم خلبان خودکار فعال بوده یا خیر.

از سوی دیگر، یکی از مهندسان این شرکت در جلسه شهادت خود در دادگاه اعلام کرده تسلا فهمیده بود که نرم‌افزار خودروی سانحه‌دیده ممکن است دارای مشکلاتی باشد.

تسلا در سال‌های اخیر به آزمایش و راه‌اندازی سیستم خلبان خودکار و همچنین آپشن پیشرفته‌تر خودروهای این شرکت موسوم به «سیستم کاملا خودران» پرداخته است؛ ویژگی‌هایی که از نظر ایلان ماسک، اهمیت فوق‌العاده بالایی برای آینده این شرکت دارند.