به گزارش اکوایران، با ادامه بهبود اعتماد سرمایه‌گذاران نسبت به شرکت اپل، سهام‌های این غول فناوری آمریکایی طی امروز سه‌شنبه (22 خرداد) و برای نخستین‌بار از دسامبر با رکورد روزانه جدید همراه شد.

به نوشته بلومبرگ، ارزش سهام‌های سازنده تلفن‌های همراه آیفون با رشد 3/5 درصدی به 199/87 دلار رسید. از ماه آوریل که سهام این شرکت با کاهش همراه شد، سهام آن توانسته بیش از 20 درصد رشد داشته باشد؛ اتفاقی که بیش از 500 میلیارد دلار به ارزش بازار اپل اضافه کرد و مجموع ارزش بازار آن را بار دیگر به بیش از 3 تریلیون دلار بازگرداند.

این رکورد به دنبال کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل ثبت شد، جایی که در آن اپل به نمایش برخی ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی پرداخت و همکاری خود با شرکت اوپن ای‌آی - سازنده چت جی‌پی‌تی - را اعلام کرد.

این رویداد باعث مشخص شدن استراتژی این غول فناوری در قبال هوش مصنوعی شد. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران نیز جای خالی این فناوری در محصولات اپل را حس می‌کردند؛ موضوعی که پیش از این باعث رشد قابل توجه ارزش بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری شده است.

همچنین گزارش مالی مثبت سه‌ماهه نخست اپل که در اوایل ماه می منتشر شد، نگرانی‌ها درباره رشد این شرکت را کاهش داد. اپل در همین زمان بزرگ‌ترین برنامه بازخرید سهام در تاریخ ایالات متحده را به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

این گزارش همچنین باعث حمایت از سهام شرکت اپل در هفته‌های اخیر شده است. می ۲۰۲۴ بهترین ماه برای سهام‌های این شرکت فناوری از جولای ۲۰۲۲ بود، اما با وجود رکورد رشد قیمت سهام، ارزش این شرکت در سال جاری میلادی، تنها 3/7 درصد رشد داشته است.

در میان هفت غول برتر تکنولوژی موسوم به هفت دلاور، تنها تسلا بوده که عملکرد بدتری از اپل داشته است.