به گزارش اکوایران، شرکت سونی در روز چهارشنبه (17 مرداد) از افزایش 10 درصدی سود عملیاتی خود در بازه آوریل تا ژوئن خبر داد که بالاتر از پیش‌بینی کارشناسان بوده است. علت این رشد به تجارت مربوط به حس‌گرهای تصویری و بازی‌های ویدئویی برمی‌گردد.

به نوشته رویترز، سود این شرکت فناوری و سرگرمی ژاپنی در سطح 279 میلیارد ین (1/90 میلیارد دلار) قرار گرفته است؛ این در حالیست که یک نظرسنجی از تحلیل‌گران‌ نشان داده بود که آن‌ها انتظار سود 275 میلیارد ین برای این شرکت را دارند.

تأثیر ارز خارجی و فروش بالاتر باعث شد سود مربوط به تجارت حس‌گرهای تصویری که شرکت سونی یک تأمین‌کننده اصلی در این زمینه برای سازندگان گوشی‌های هوشمند است، حدود سه برابر افزایش پیدا کند و به 36/6 میلیارد ین برسد.

شرکت سونی همچنین پیش‌بینی سود سالانه خود را تا 3 درصد افزایش داده و به 1/3 تریلیون ین رسانده است.

بازارهای مالی در روزهای اخیر به دنبال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ژاپن و داده‌های ضعیف بازار کار از ایالات متحده که ترس از رکود را برانگیخته، تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

هیروکی توتوکی، رئیس سونی، در یک نشست خبری گفت: «ما به‌شدت نگران نوسانات ناگهانی نرخ ارز و احتمال رکود اقتصادی، به‌ویژه در ایالات متحده هستیم.»

افزایش ارزش ین سرمایه‌گذاران را مجبور به ارزیابی مجدد چشم‌انداز شرکت‌های چندملیتی ژاپنی کرده است، زیرا این ارز ضعیف پشتوانه‌ای برای بسیاری از صادرکنندگان اصلی ایجاد کرده بود.

سونی در سه‌ماهه نخست سال 2024 میلادی، 2/4 دستگاه پلی‌استیشن 5 فروخت که کمتر از آمار فروش یک سال قبل است، اما این شرکت توانسته سود بزرگ‌تری از تجارت بازی‌های ویدئویی به دست آورد.

این شرکت در ماه می اعلام کرد که انتظار دارد 18 میلیون کنسول پی‌اس5 را در سال مالی جاری به فروش برساند. این آمار برای یک سال قبل‌تر در سطح 20/8 میلیون کنسول قرار داشت.