به گزارش اکوایران، شرکت شیائومی سریع‌ترین رشد درآمد خود را از سال 2021 گزارش کرد که علت آن، موفقیت در عرضه اولین خودروهای برقی خود و بهبود بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بوده است.

به نوشته بلومبرگ، در سه‌ماهه دوم 2024، فروش این شرکت 32 درصد افزایش یافت و به 88/9 میلیارد یوآن (12/5 میلیارد دلار) رسید که حدود 6/2 میلیارد یوآن آن از بخش خودروهای برقی شرکت حاصل شد. با وجود این موفقیت، بخش خودروهای برقی ضرر تعدیل شده‌ در حدود 1/8 میلیارد یوآن را ثبت کرد، هرچند درآمد خالص کلی به دلیل یک سود سرمایه‌گذاری، از انتظارات فراتر رفت و به 5/1 میلیارد یوآن رسید.

عملکرد قوی شیائومی، سرمایه‌گذاران را امیدوارتر کرده که این شرکت در بخش خودرو نیز راه رشد جدیدی پیدا کرده است. لی جون، بنیان‌گذار شیائومی، 10 میلیارد دلار برای توسعه خودروهای برقی اختصاص داده است و قصد دارد موفقیت شیائومی در گوشی‌های هوشمند را در این بخش نیز تکرار کند. شیائومی اولین خودروی برقی خود را در ماه مارس عرضه کرد و وارد یک بازار رقابتی‌ شد که شرکت‌های بزرگ‌تر مانند تسلا و بی‌وای‌دی بر آن حکمرانی می‌کنند.

لی جون برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای شیائومی دارد تا در عرض 15 تا 20 سال به یکی از پنج خودروساز برتر تبدیل شود. سهام شیائومی از زمان عرضه خودروهای برقی خود، حدود 16 درصد افزایش یافته است.

این شرکت هدف تحویل خودروهای SU7 خود را برای سال جاری به 120 هزار دستگاه افزایش داد، در حالیکه هدف قبلی 100 هزار دستگاه بود. لو ویبینگ، رئیس شیائومی، انتظار دارد عرضه خودروها در ماه‌های آینده شتاب بیشتری بگیرد و ضررها با افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها، کمتر شود.

در حالی که SU7 در حال حاضر فقط در چین فروخته می‌شود، شیائومی این خودرو را در سطح بین‌المللی به نمایش گذاشته است و به برنامه‌های خود برای ورود به بازار اروپا اشاره کرده است. این شرکت همچنین در حال توسعه مدل‌های بیشتری از خودروهای برقی است، از جمله یک خودروی اسپرت مشابه مدل Y تسلا، با برنامه‌هایی برای عرضه آن تا سال 2025.

در همین حال، بخش اصلی کسب و کار گوشی‌های هوشمند شیائومی با افزایش 28 درصدی عرضه در سال گذشته، نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد، هرچند افزایش هزینه‌های مرتبط با اجزای گوشی‌ها، حاشیه‌ سود را تحت فشار قرار داده است.