به گزارش اکوایران، دورف به‌عنوان کارآفرین اهل روسیه شناخته می‌شود که از شهروندی امارات متحده عربی و همچنین فرانسه برخوردار است.

پاول دورف که سال‌هاست لقب «مارک زاکربرگ روسیه» را گرفته، با تلگرام شناخته می‌شود، شبکه پیام‌رسانی که نخستین بار در سال ۲۰۱۳ در روسیه راه‌اندازی کرد. با این حال، گفته می‌شود که چون دولت در روسیه اصرار داشت این شبکه پیام‌رسان مطابق با جریان‌های حاکمیتی پیش برود و دورف تمایلی به این همکاری نداشت، از روسیه خارج شد و تلاش کرد در کشورهای دیگر مقر شرکتش را بنیان‌گذاری کند.

حالا که دورف دستگیر شده، روسیه گفته او را شهروند خودش می‌داند و از دولت فرانسه درخواست کرده نسبت به دستگیری این چهره، واکنش نشان دهد. با این حال، روسیه اعلام کرده که فرانسه در این زمینه با آن‌ها همکاری نکرده است.

بازداشت دورف، طبق قوانین در فرانسه می‌تواند تا ۹۶ ساعت ادامه پیدا کند. با این حال، هنوز جزئیاتی درباره این دستگیری منتشر نشده و صرفا به صورت کلی اتهاماتی علیه او مطرح شده که شرکت تلگرام هم نسبت به آن واکنش نشان داده است.

تلگرام یکی از شبکه‌های محبوب و معروف در میان پیام‌رسان‌ها در جهان محسوب می‌شود. بسیاری از کاربران در روسیه، اوکراین، ایران و بسیاری از دیگر نقاط جهان از این برنامه پیام‌رسان استفاده می‌کنند.

برخی از رسانه‌ها مدعی شده‌اند که دورف بابت انتشار محتواهایی در تلگرام، بازداشت شده است. با این حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا کنون هیچ‌یک از مالکان شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها بابت انتشار محتوا در برنامه‌هایشان، بازداشت نشده‌اند و چنین امری دست کم تا کنون، سابقه نداشته است.

برخی از رسانه‌های فارسی‌زبان هم مدعی شده‌اند که دورف به دلیل عدم همکاری با اسرائیل بازداشت شده و اصل ماجرا به زودی روشن می‌شود.

اکوایران در ویدیوی بالا، به بررسی راست و دروغ این ادعا پرداخته و تازه‌ترین جزئیات درباره اتهامات نسبت به دورف را مطرح کرده است.