به گزارش اکوایران، تازه‌ترین اگزواسکلتون (اسکلت بیرونی) ساخته شده توسط «مؤسسه علم و فناوری پیشرفته کره»  (KAIST)، موسوم به WalkON Suit F1، یک گام بزرگ رو به جلو برای کمک به افراد دچار معلولیت پایین‌تنه است.

به نوشته نیو اطلس، برخلاف مدل‌های قبلی، WalkON Suit F1 می‌تواند به فردی که روی صندلی چرخدار نشسته است نزدیک شود، خود را به پاها و تنه متصل کند و به فرد کمک کند تا بایستد و راه برود. این دستگاه نوآورانه که توسط پروفسور کیونگ-چول کونگ و تیمش در بخش مهندسی مکانیک KAIST توسعه یافته است، بر بیش از یک دهه تحقیق استوار است.

تا سال 2020، این تیم با مدل‌های قبلی به سرعت پیاده‌روی 3/2 کیلومتر بر ساعت دست یافته بود و در سال 2020 در رویداد سیباتلون که توسط ETH Zurich برای ترویج فناوری‌های کمک‌کننده به انسان برگزار می‌شود، مقام اول و سوم را کسب کرد.

مدل WalkON Suit F1 محدودیت‌های موجود در سایر اسکلت‌های بیرونی که معمولا نیاز به کمک برای بیرون آوردن بیماران از ویلچر را دارند، برطرف می‌کند. این دستگاه به لطف یک سیستم اتصال از جلو، می‌تواند به‌طور مستقل به سمت بیمار حرکت و خود را نصب کند.

ezgif.com-webp-to-jpg-converter (32)

این اسکلت بیرونی شامل سیستمی است که وزن را در برابر جاذبه پایدار می‌کند و تعادل را بهبود می‌بخشد و به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به حمایت مداوم بایستند. موتورها، الگوریتم‌های کنترل و تشخیص بصری پیشرفته این امکان را به کاربران می‌دهد که به‌طور مستقل موانع را پشت سر بگذارند و وظایف خود را انجام دهند.

در مسابقات Cybathlon 2024، لباس WalkON Suit F1 با هدایت سونگوان کیم، مجموعه‌ای از وظایف را با موفقیت در مدت زمان 6 دقیقه و 41 ثانیه انجام داد که شامل قدم‌زدن کنار دیوارهای باریک، حمل جعبه‌ها، عبور از درب‌ها و آماده‌سازی غذا بود. تیم KAIST مقام اول را کسب کرد و از تیم‌های سوئیس و تایلند پیشی گرفت.

موفقیت WalkON Suit F1 نشان‌دهنده تعهد KAIST به دسترس‌پذیرتر کردن ربات‌های پوشیدنی است و پتانسیل آن را دارد که با افزایش تحرک و استقلال، زندگی افراد دارای معلولیت جسمی را متحول کند.