سازمان ملی استاندارد همچنان جلوی پلاک کردن سه خودروی سمند LX و دو عضو خانواده تیبا یعنی تیبا صندوقدار و تیبا 2 را گرفته است. پلیس راهور نیز تا زمانی که سازمان ملی استاندارد زیر مجوزهای لازم را امضا نکند، شماره گذاری سه مدل خودروی یاد شده را انجام نمی دهد.

حدود یک ماه پیش بود که سازمان ملی استاندارد با استناد به اینکه خانواده تیبا و سمند LX دارای عیوب پرتکراری در فرآیند تولید هستند و ایران خودرو وسایپا به رغم تذکرات داده شده اقدامی در جهت رفع عیب های این محصولات در خطوط تولید خود نکردند، مجوز لازم مربوط به ایمنی این خودرو ها تمدید نکرد و با این اقدام جلوی شماره گذاری این خودروها را گرفت.

در حالی این چالش میان دو خودروساز بزرگ کشور و سازمان استاندارد در گرفته که در این میان مشتریان خودروهای یاد شده به دلیل پلاک نشدن خودروهای خریداری شده امکان تحویل گرفتن آنها را از شرکت های خودروساز ندارند و به نوعی دچار سرگردانی شده اند.

بلاتکلیفی مشتریان سبب شده آنها اعتراض هایی را متوجه شرکت های خودروساز کنند. اعتراض صاحبان خودروهایی یاد شده شرکت های خودروساز را وادار کرده تا به دنبال رایزنی با سازمان ملی استاندارد باشند بلکه بتوانند مسئولان این سازمان را راضی کنند به طور موقت زیر برگه مجوز شماره گذاری این خودروها را امضا کند.

در این راستا ایران خودرو اعلام کرده تمامی سمندهای که فروخته را تولید کرده و آماده تحویل به خریداران است اما دست انداز سازمان ملی استاندارد اجازه پلاک کردن  و تحویل این خودروها به مشتریان را نمی دهد.

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص اعلام کرد چنانچه بتواند خودروهای یاد شده را تحویل مشتریان دهد متعهد می شود تا سمند LX را از خط تولید خارج و به موزه بفرستد.

اما همچنان مرغ سازمان ملی استاندارد یک پا دارد و تا کنون تغییری در نظر مسئولان این سازمان برای دادن مجوز محدود به خودروسازان برای شماره گذاری اعضای خانواده تیبا و سمند  LX داده نشده است.