ایران خودرویی ها تولید 75 هزار دستگاه تارا را برای امسال برنامه ریزی کردند اما تا پایان چهارمین ماه از سال 1401 حدود 83 درصد از هدف گذاری خود عقب هستند. براوردها گویای این نکته است که آنها باید تا پایان تیرماه در مجموع حدود 25 هزار دستگاه تارا تولید می کردند تا به برنامه ریزی خود وفادار بمانند اما این خودروساز در مجموع تولید حدود چهار هزار و 200 دستگاه از این خودرو را در بازه زمانی یاد شده محقق کرده است.

در حالی این عقب افتادگی در تولید تارا دیده می شود که بررسی صورت های مالی ایران خودرو نشان می دهد این خودروساز در پایان اولین ماه از فصل تابستان امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته تولید تارا را حدود 310 درصد افزایش داده است. البته این رشد تولید به دلیل تیراژ پایین سال گذشته تارا رقم خورده است.

با توجه به وضعیت موجود به نظر می رسد ایران خودرویی ها در تولید تارا خیلی بلند پروازانه فکر کرده و چنانچه با این دست فرمان بعید است بتوانند هدف گذاری خود را محقق کنند.

بررسی اطلاعات منتشر شده توسط آبی های جاده مخصوص طی چهار ماهی که از سال جاری گذشته نشان می دهد تولید تارا با افت و خیز همراه بوده است.

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص در فروردین ماه تولید حدود 480 دستگاه تارا را نهایی کرد. ایران خودرویی ها در دومین ماه از سال جاری با ثبت تیراژ تولیدی حول و حوش هزار و 85 دستگاه رشدی در حدود 127 درصدی را در تولید تارا تجربه کردند. اما این روند تولید ادامه نداشت و ایران خودرو در خردادماه باردیگر با افت در تولید تارا روبرو شد. آبی های جاده مخصوص در آخرین ماه از فصل بهار تنها نزدیک به 685 دستگاه تارا تولید کردند. بنابراین این خودروساز به نسبت ماه پیش از آن افت تولیدی حدود 36 درصدی را به خود دید. در اولین ماه از فصل تابستان بار دیگر غول آبی جاده مخصوص عزم خود را جزم کرد تا تیراژ تولید تارا را افرایش دهد. این خودروساز در این ماه تولید هزار و 950 دستگاه از این محصول نوبرانه خود را در صورت های مالی خود ثبت کرد. با توجه به این رشد تولید این خودروساز در تیرماه به نسبت خردادماه امسال تیراژ تولید تارا را حول و حوش 184 درصد افزایش داده است.