قرعه کشی سومین دور از عرضه در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برگزار شد و طبق پیش بینی های صورت گرفته پژو پارس با موتور TU5 و پژو 206 تیپ دو در صدر جدول تقاضا قرار گرفتند. پژو پارس سال نیز جایگاه سوم را تصاحب کرد.

وزارت صمت پیش تر از شرکت حدود 6 میلیون و 680 هزار نفر در جدیدترین دور از فروش خودرو در سامانه صمت خبر داده بود. البته از این تعداد حدود 364 هزار نفر یعنی 5.4 درصد شرکت کنندگان را مادران دارای دو فرزند تشکیل می دادند و حول و حوش  124 هزار نفر ( 1.9 درصد) نیز متقاضی طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده بوده اند. با توجه به مادران شرکت کننده و همچنین دارندگان خودروهای فرسوده، باقی شرکت کنندگان یعنی حدود 6 میلیون و 200 هزار نفر را متقاضیان عادی تشکیل می دهند.

اما از میان هشت محصول عرضه شده در قرعه کشی هر خودرو چه تعداد متقاضی را به خود جلب کرده است؟

پژو پارس با موتور TU5 با تشکیل صف حدود دو میلیون و 285 هزار نفری بیشترین تقاضا را به خود جلب کرده است. ساینا S تنها محصول سایپا نیز با بیش از 71 هزار و 570 تقاضا در انتهای جدول تعداد متقاضیان قرار دارد.

متقاضیان خرید پژو 206 تیپ دو مسیر سخت تری را برای در اختیار گرفتن این خودرو باید بپیمایند این در حالیست که متقاضیان ساینا S شانس بالاتری برای خرید این خودرو به قیمت کارخانه دارند.

جدول قرعه کشی سوم سامانه یکپارچه