ایران خودرو هایی پنجشنبه هفته گذشته به صورت همزمان دو طرح فروش فوق العاده و پیش فروش را به صورت همزمان در دستور کار قرار داد. این طرح فروش در یک بازه چهار روزه در دسترس متقاضیان قرار گرفت.

امروز آخرین روز شرکت در این طرح فروش است و متقاضیان باید تا روز چهارشنبه منتظر اعلام نتایج قرعه کشی بمانند. ایران خودرویی ها قرار است قرعه کشی طرح های فروش خود را روز چهارشنبه 11 آبان ماه 1401 با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو برگزار می کنند. به طور معمول برندگان قرعه کشی سه روز مهلت دارند تا وجه پرداختی را به حساب این خودروساز واریز کنند.

در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرویی ها پنج محصول سورن پلاس، پژو پارس سال، پژو پارس ELX با موتور XU7P، پژو 207 دستی مجهز به فرمان برقی و پژو 207 اتوماتیک شش سرعته دو رنگ را به خط کردند  خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص برای طرح پیش فروش خود نیز پنج محصول دیگر خود یعنی تارا با گیربکس دستی، تارا با گیربکس اتوماتیک، دناپلاس توربوشارژ مجهز به گیربکس دستی شش سرعته و فرمان برقی، دناپلاس با موتور توربوشارژ با گیربکس اتوماتیک و راناپلاس را در دسترس متقاضیان قرار داد.

این دومین فروش ایران خودرو بعد از تعطیلی سایت یکپارچه تخصیص خودرو است. سیاست گذار خودرویی سه دوره طرح فروش را سامانه یاد شده عملیاتی کرد. یکی از دست آوردهای وزارت صمت خارج کردن تمام محصولات سایپا از قرعه کشی است. هفته گذشته منوچهر منطقی معاون حمل و نقل وزیر صمت در یک نشست خبری از خارج شدن تمام محصولات شرکت های خودروساز از فرآیند قرعه کشی خبر داد.