هیات پذیرش بورس کالا از پذیرفتن خودروهای جدید در بورس کالا خبر داد. براساس اعلام بورس کالا سه شرکت خودروساز خصوصی محصولات خود را روی تابلوی بورس کالا عرضه می کنند. بهمن موتوری ها برنامه ریزی کردند تا سدان جدید خود یعنی ریسپکت را به بورس کالا ببرند. دیگر خودروساز خصوصی یعنی فردا موتور نیز قصد عرضه کراس اوور T5 خود روی تابلوی بورس کالا را دارد. سومین خودروساز خصوصی که با محصول خود در جاده بورس کالا دیده شده مکث موتور است. مکث موتوری ها پیکاپ جدید خود یعنی کلوت را روانه بورس کالا می کنند. البته کامیون کشنده C&C محصول آریا دیزل موتور نیز خودروهای سه خودروساز یاد شده را در مسیر رسیدن به بورس کالا همراهی می کند.

آن طور که اعضای هیات پذیرش بورس کالا تایید کردند بهمن موتوری ها حداقل 50 درصد تولید خودروی سدان جدید خود یعنی ریسپکت را به بورس کالا می برند. با توجه به برنامه ریزی سالانه سه هزار دستگاهی این محصول جدید بهمن موتور باید منتظر عرضه حداقل هزار و 500 دستگاهی از این خودرو روی تابلوی بورس کالا باشیم.

فردا موتوری ها نیز به بورس کالا اعلام کردند سالانه توان تولید دو هزار دستگاه از محصول کراس اوور خود یعنی T5 را دارند. برآورد می شود 60 درصد تولید سالانه این محصول کراس اوور در جاده بورس کالا رویت شده و خریداران برای تصاحب آنها روی تابلوی بورس کالا رقابت کنند.

حول و حوش 660 دستگاه از پیکاپ مکث موتور نیز قرار است به بورس کالا برود. مکث موتوریی ها در مذاکرات خود با اعضای هیات پذیرش بورس کالا به آنها اعلام کردند که سالانه حدود هزار و 319 دستگاه از این محصول جدید خود را تولید خواهند کرد. 50 درصد میزان تولید سالیانه این خودروی پیکاپ به کمک اهرم بورس کالا بفروش خواهد رسید.

 


واردات خودرو پس از کش و قوس‌های فراوان در آخرین مراحل خود قرار دارد.

به نظر شما آیا با ورود خودروهای خارجی قیمت‌های خودروهای داخلی پرتقاضا کاهش پیدا می‌کند؟ در نظرسنجی اکوایران در این باره شرکت کنید.


 

تنها محصول تجاری سنگینی که مجوز حضور در بورس کالا را دریافت کرده یعنی کامیون کشنده C&C نیز 50 درصد تیراژ تولیدش را به بورس کالا می برد. آریا دیزل موتوری ها اعلام کردند می توانند سالیانه حدود 700 دستگاه از این کشنده را در خطوط تولید خود تکمیل خواهند کرد. بنابراین 350 دستگاه از این محصول خود را رونمای بورس کالا می کنند تا مشتریان بعد از چکش کاری قیمت نسبت به خرید این خودروی تجاری سنگین  اقدام کنند.    

با توجه به برنامه سیاست گذار خودرویی برای عرضه محصولات شرکت های خودروساز روی تابلوی بورس کالا به نظر می رسد به تدریج سایر محصولات شرکت های خودروساز نیز همانند چهار خودرویی یاد شده در بورس کالا پذیرفته شده و مشتریان این خودروها مجبور شوند برای خریدارای کردن آنها به بورس کالا بروند.