ایران خودرویی ها یکشنبه آینده با دومحصول خود در بورس کالا حاضر خواهند بود. آبی های جاده مخصوص دو محصول خود یعنی پژو 207 با گیربکس دستی و هایما S8 را در این طرح فروش بورسی عرضه خواهند کرد.

در حالی که فروش پژو 207 با گیربکس دستی اتفاق جدیدی محسوب نمی شود و این خودروساز چندین بار این خودروی محبوب را روی تابلوی بورس کالا برده اما عرضه هایما S8 را می توان جدیدترین اتفاق عرضه خودرو در بورس کالا دانست. این خودروی چینی مونتاژی ایران خودرو قرار است پژو 207 را روز یکشنبه آینده تا بورس کالا همراهی کند.

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص به مدیران بورس کالا اعلام کرده تعداد چهار هزار دستگاه پژو 207 با گیربکس دستی و 500 دستگاه هایما S8 را در جدیدترین طرح فروش خود در بورس کالا در دسترس متقاضیان قرار خواهد داد. هایما S8 برای اولین بار در نمایشگاه خودروی تهران در اردیبهشت ماه امسال در غرفه ایران خودرو آفتابی شد. پیش تر ایران خودرویی ها دو عضو دیگر خانواده هایما  یعنی S7 و S5 را در سبد محصولاتی خود داشتند. با حضور مدل S8 جمع اعضای خانواده هایما در سبد محصولاتی ایران خودرو به عدد سه خواهد رسید. هر سه عضو خانواده هایما در سایت مشهدی ایران خودرو مونتاژ می شوند.

بررسی قیمت هایما S8 توسط مدیران فروش ایران خودرو نشان می دهد این خودرو با قیمت پایه 934 میلیون تومان روی تابلوی بورس کالا خواهد رفت. با توجه به اینکه اولین عرضه این خودرو است و تیراژ عرضه آن نیز تنها 500 دستگاه اعلام شده پیش بینی می شود قیمت نهایی آن منهای عوارض و مالیات هایی که به آن تعلق می گیرد بیشتر از قیمت پایه اولیه باشد. متقاضیان برای خرید این خودروی مونتاژی چینی باید 50 درصد قیمت پایه اولیه یعنی حدود 467 میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت در حساب های وکالتی خود ذخیره کنند. ایران خودرویی ها برای اولین سری از هایما S8، رنگ مشکی آبنوس آن را در نظر گرفته اند اما بر اساس اعلام مدیران ارشد ایران خودرو قرار است این محصول مونتاژی با هشت رنگ در بازار خودرو حاضر شود. برآورد می شود خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص رنگهای دیگر این محصول شاسی بلند خود را در عرضه های بعدی از مسیر بورس کالا در دسترس خریداران قرار دهد.

پژو 207 با گیربکس دستی نیز با قیمت پایه اولیه 185 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می شود. آبی های جاده مخصوص این محصول خود را نیز به صورت تک رنگ و تنها با رنگ سفید روی تابلوی بورس کالا می برند. متقاضیان این خودروی هاچ بک (بدون صندوق) باید 100 درصد قیمت پایه اولیه یعنی 185 میلیون و 500 هزار تومان را به حساب های وکالتی خود واریز کرده سپس برای خرید این خودرو از بورس کالا اقدام کنند.

در آخرین عرضه پژو 207 با گیربکس دستی قیمت نهایی کشف شده برای آن حول و حوش 469 میلیون تومان عنوان شد. به نظر می رسد با توجه به نوسانات بازار خودرو قیمت نهایی این دور از فروش پژو 207 با گیربکس دستی همین حول و حوش یا اندکی بیشتر کشف شود.

ایران خودرویی ها به بورس کالا تعهد داده اند که هر دو خودروی عرضه شده در روز یکشنبه 11 دی ماه سال جاری را روز 25 فروردین ماه سال آینده به مشتریان تحویل دهند. متقاضیان هر دو خودرو تا ساعت 17 روز شنبه 10 دی ماه سال جاری فرصت دارند تا ثبت نام خود را تکمیل کنند.