ایران خودرویی ها خواستار لغو فروش دنا شدند اما مدیران بورس کالا دست رد به سینه این خودروساز زدند. پیش تر اخباری در ارتباط با فروش خودروی دنا در بورس کالا مطرح شده بود. بر اساس اعلام بورس کالا قرار بود روز 25 دی ماه سال آینده (یکشنبه پیش رو) خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص 5 هزار دستگاه دنا پلاس با گیربکس دستی با رنگ سفید را به بورس کالا ببرد. قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این خودرو 189 میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شده بود. متقاضیان چنانچه قصد ثبت نام برای این خودرو را داشتند باید 100 درصد قیمت پایه در نظر گرفته شده را در حساب های وکالتی خود ذخیره می کردند.

آن طور که در اطلاعیه بورس کالا در ارتباط با فروش دنا پلاس با گیربکس دستی آمده بود ایران خودرویی ها باید تمام پنج هزار دستگاه خودروی فروخته شده را پیش از پایان سال جاری و در روز 27 اسفندماه 1401 به مشتریان تحویل دهد. اما امروز ایران خودرویی ها نامه ای را با امضای مهدی خطیبی به آدرس بورس کالا پست کردند. آبی های جاده مخصوص در نامه خود به بورس کالا نوشتند "احتراما، با توجه به نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت، خواهشمند است مقرر فرمایید اطلاعیه عرضه 5000 دستگاه خودرو دنا پلاس دستی که قبلا برای عرضه در روز یکشنبه 25 دی ماه جاری در سامانه آن شرکت منتشر شده است، لغو و اطلاع رسانی مناسب صورت پذیرد."

به نظر می رسد سیاست گذار خودرویی از ایران خودرو خواسته دنا پلاس ها به سمت بورس کالا حرکت نکنند. اما مدیران بورس کالا با لغو این طرح فروش موافقت نکردند.

مدیران بورس کالا نیز ذیل همان نامه ایران خودرو برای مدیر عامل این خودروساز پاراف کردند سازمان بورس در پاسخ به درخواست مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد: برنامه منظم هفتگی خودروهای پذیرش شده ایران خودرو در بورس کالا تا پایان سال و همچنین برنامه درخواست پذیرش خودروهای جدید اعلام شود؛ بنابراین عرضه دنا لغو نخواهد شد.

اما به رغم مخالفت مدیران بورس کالا با درخواست ایران خودرو مشخص نیست این خودروساز یکشنبه دنا پلاس با گیربکس دستی را به بورس کالا می برد یا نه؟