مدیرعامل خودروسازی سایپا اعلام کرد این خودروساز برنامه ریزی برای عرضه سه محصول جدید خود را برای سال 1402 نهایی کرده است.

آن طور که محمدعلی تیموری می گوید قرار است اطلس، سهند و وانت جدید سایپا به سبد محصولات این خودروساز اضافه شوند.

اما سایپا این سه محصول خود را چه زمانی به بازار عرضه می کنند؟ مدیر ارشد سایپا در پاسخ به این سوال می گوید سه مهمان تازه وارد سبد محصولاتی این خودروساز در بازه خرداد تا شهریورماه سال آینده در بازار رویت خواهند شد. این خودرو را می توان فیس لیفتی از کوییک دانست.

اطلس

برنامه ریزی ها انجام به این گونه است که اطلس در خرداد ماه 1402 روانه بازار می شود. اولین ماه از فصل تابستان آینده نیز بازار خودرو خود را مهیای استقبال از دیگر محصول سواری سایپا یعنی سهند خواهد کرد. آن گونه که از عکس رسمی منتشر شده سهند متوجه می شویم این خودرو یک سدان کوچک شهری است که به احتمال قوی نارنجی های جاده مخصوص آنرا کاندیدای جایگزینی ساینا کردند.

سهند

 

مرداد ماه سایپایی ها برنامه عرضه محصول جدیدی را در دستورکار ندارند اما در شهریورماه سال پیش رو قصد دارند تا یک محصول کار جدید به بازار خودرو عرضه کنند. این خودروی کار یک خودروی تجاری سبک است. البته به نظر می رسد سایپایی ها هنوز برای عرضه این خودرو در ابتدای راه باشند زیرا مدیرعامل این خودروساز به جای نام بردن از اسم این وانت به عنوان وانت جدید سایپا اکتفا کرده است. برخی گمانه زنی نشان می دهد خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص در تولید این وانت جدید همان مسیری را می روند که در تولید وانت 151 رفتند. طراحان سایپا در طراحی این وانت از خودروی پراید کمک گرفته و خروجی کار تولید وانت پراید بود. وانت جدیدی که سایپا برای آن برنامه ریزی کرده قرار است مسیر یاد شده اما این بار با خودروی ساینا طی شود. عرضه این خودروهای جدید جا را برای خودروهای حاضر در سبد محصولاتی سایپا تنگ خواهند کرد و سایپا به کمک این سه محصول به دنبال یک خانه تکانی در لیست محصولات تولیدی خود خواهد بود.  البته سایپایی ها قرار بود دو محصول دیگر را نیز برای عرضه به بازار آماده کنند. اما جای سوال است که چرا مدیرعامل سایپا زمان عرضه آریا و شاهین با گیربکس اتوماتیک را اعلام نکرده است