به گزارش اکوایران؛ ارزیابی بازار پرطرفدارهای ایران خودرو از کورس رشد قیمت میان «هایما S7 پلاس» و «تارا دنده ای» حکایت دارد، بطوریکه تارا با اختلاف تنها یک میلیون تومان عنوان دومین خودرو با بیشترین رشد قیمت در بازار امروز را به خود اختصاص داد. براساس ارزیابی بازار، امروز «تارا دنده ای» رشد 39 میلیون را تجربه کرد و در بازار و این رشد برای «هایما S7 پلاس» به 40 میلیون تومان رسید.

از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو این رشد در شرایطی رقم خورده که نرخ دلار امروز رشد قابل توجهی داشته است.  

اخبار اعلام شده از سوی بورس کالا گروه صنعتی ایران خودرو قصد دارد تا پایان سال جاری (۱۴۰۱)، حدود ۲۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه از محصولات خود را در بستر بورس کالا به متقاضیان عرضه کند. از جمله این خودروها باید به هایما، پژو ۲۰۷ تیپ ۵، پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف فلزی، دنا پلاس دستی اکسل کاسه‌ای و دنا پلاس توربو اتوماتیک اشاره کرد. با این شرایط باید شاهد افت قیمت خودرو در بازار باشیم، اما عرضه روزهای اخیر نشان داد که این عرضه‌ها چندان در کاهشی شدن قیمت خودرو اثرگذار نبوده است.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7 » در بازار امروز 474 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و رشد 2 میلیونی را ثبت کرد. قیمت «هایما S7پلاس» هم با رشد 40 میلیون تومانی در بازار قیمت‌گذاری شد و یک میلیارد و 520 میلیونی شد و مرز یک میلیارد و 500 میلیون را پشت سرگذاشت.

اما «تارا دنده ای» هم در بازار 680 میلیون تومان قیمت خورد 39 میلیون تومان گران شد. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا هم «دنامعمولی» در بازار 630 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار 785 میلیون تومان قیمت خورد و افزایشی 10 میلیون تومانی داشت.

اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» هم در بازار 682 میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشدی 12 میلیونی را تجربه کرد.

ایران اکو 26