به گزارش اکوایران؛ سرکشی نرخ دلار در بازار امروز عمده دلیلی است که فعالان بازار خودرو رشد قیمت خودرو را به آن نسبت می دهند و معتقدند این رشد باعث شده تا شاهد طغیان قیمت در بازار خودرو باشیم.

طی دو روز گذشته و با افزایش نرخ دلار شاهد رشد عجیب قیمت در بازار خودرو بودیم و تجمیع رشد روز گذشته و امروز نشان می دهد که افزایش قیمت برخی خودروها در بازار به 240 میلیون رسید و برخی دیگر رشد 115 میلیونی را تنها در دو روز تجربه کردند. با این شرایط و به گفته فعالان بازار خودرو نرخ دلار متهم اصلی است این رشد در بازار محسوب می شود و انگشت اتهام به سمت او دراز است. به گفته فعالان بازار خودرو افزایش قیمت خودرو در شرایطی صورت گرفته که خودروسازان عرضه در بورس کالا را همچنان در دستور کار دارند اما این روش هم نتوانسته بازار پرتلاطم خودرو را کمی رام کند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7 » با افزایش 3 میلیونی در بازار 477 میلیونی تومان قیمت گذاری شد. قیمت «هایما S7پلاس» هم امروز با رشد 140میلیون تومانی در بازار قیمت‌گذاری شد و یک میلیارد و 760 میلیونی شد این خودرو از روز گذشته رشدی 240 میلیونی را ثبت کرده است.

اما «تارا دنده ای» هم در بازار 750میلیون تومان قیمت خورد و 15میلیون تومان در یک روز گران شد این خودرو در دو روز گذشته رشدی 70 میلیونی داشته است. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا هم «دنامعمولی» در بازار 692 میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشدی 2 میلیونی را تجربه کرد، «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار 900 میلیون تومان قیمت خورد و افزایشی 20 میلیون تومانی داشت و با رشد روز گذشته قیمت این خودرو افزایشی 115 میلیونی را تجربه کرد.

اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» هم در بازار 750 میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشدی 40 میلیونی را تجربه کرد و با احتساب رشد روز گذشته این خودرو افزایشی 68 میلیونی داشت.

اکو ایران 1