به گزارش اکوایران؛ فعالان بازار خودرو معتقدند بررسی آخرین تحولات برنامه هسته‌ای ایران در نشست شورای حکام در بازار خودرو اثرگذار بوده و قیمت خودرو را کاهشی کرده است. براساس ارزیابی بازار  پرطرفدارهای ایران خودرو امروز با افت 3 تا 13 میلیون تومان قیمت راهی بازار شدند. 

فعالان بازار خودرو معتقدند تداوم کاهش نرخ دلار هم برکاهشی شدن قیمت در بازار اثرگذار بوده است. رصد بازار نشان دهنده آن است که امروز «پژو 207 دنده ای» در بازار افتی 13 میلیونی داشت و بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد، «تارا دنده ای» هم با افت 10 میلیونی در بازار قیمت گذاری شد تا به این طریق جایگاه دوم کاهش قیمت را از آن خود کند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7 »  افت 3 میلیونی داشت و در بازار 480 میلیونی تومان قیمت گذاری شد. قیمت «هایما S7پلاس» امروز 5 میلیون تومان کاهش  قیمت داشت در بازار یک میلیارد و 670 میلیونی شد.

اما «تارا دنده ای» هم در بازار 745 میلیون تومان قیمت خورد و افت 5 میلیون تومانی داشت. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا هم «دنامعمولی» در بازار 685 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 3 میلیونی را تجربه کرد، «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار 865 میلیون تومان قیمت خورد و افتی 5 میلیون تومانی را تجربه کرد.  اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» هم در بازار 727میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 13 میلیونی داشت.

اکو 15 ایران