به گزارش اکوایران؛‌ ارزیابی بازار خودرو نشان می‌دهد اعلام جزییات طرح ویژه فروش خودرو در کشور موجب شد تا قیمت خودروهای داخلی شکل کاهشی به خود گیرد و پرطرفدارهای ایران خودرو امروز با افت 5 تا 40 میلیون تومان راهی بازار شوند.

به گفته فعالان این بازار قیمت خودرو در حالی امروز شکل کاهشی به خود گرفت که نرخ دلار نوسان اندک رو به بالا داشت و تصور می شد قیمت خودرو در بازار هم نوسانی شود، اما روند قیمت‌گذاری به گونه‌ای شد که شاهد کاهش قیمت «پژو 207 دنده ای»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» در بازار بودیم.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7 » بدون تغییر در بازار 475 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و «هایما S7پلاس» هم امروز تغییر قیمت نداشت و در بازار   یک میلیارد و 500میلیونی شد.

اما «تارا دنده ای» هم در بازار 700 میلیون تومان قیمت خورد و افت 40 میلیون تومانی داشت. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا هم «دنامعمولی» در بازار 680 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 5 میلیونی را تجربه کرد، «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار 810 میلیون تومان قیمت خورد و افتی 10 میلیون تومانی را تجربه کرد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» هم در بازار 656میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 29 میلیونی داشت.

ایران اکو 21