به گزارش اکوایران؛ فعالان بازار خودرو معتقدند افزایش تقاضا و بالطبع آن رشد قیمت خودرو سنت هرساله این بازار محسوب می شود، اما در سال جاری شاهد سنت‌شکنی در این بازار هستیم. اجرای طرح یکپارچه عرضه خودرو در بازار از یک سو و رسیدن خودروهای وارداتی به مرحله قرعه‌کشی از سوی دیگر از جمله دلایلی است که فعالان بازار خودرو این سنت‌شکنی در بازار را به آن نسبت می دهند.  

از سوی دیگر در حالی ایران خودرویی‌ها در بازار خودرو امروز شکل کاهشی به خود گرفتند که نرخ دلار شکل افزایشی داشت و با این شرایط این سوال مطرح شد که چرا راه بازار از دلار جدا شده است. 

براساس ارزیابی بازار امروز «دنا پلاس توربو اتوماتیک» با اف 80 میلیونی رکورد کاهش قیمت در بازار را به خود اختصاص داد و پس از آن «دنامعمولی» با افت 13 میلیونی در بازار با بیشترین کاهش قیمت عرضه شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7 » با افت 2 میلیون تومانی در بازار 473 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و «هایما S7پلاس» هم امروز کاهش 5 میلیونی را به خود اختصاص داد و در بازار یک میلیارد و 495 میلیونی شد.

اما «تارا دنده ای» هم در بازار 695 میلیون تومان قیمت خورد و افت 5 میلیون تومانی داشت. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا هم «دنامعمولی» در بازار 662 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 13 میلیونی را تجربه کرد، «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار 730 میلیون تومان قیمت خورد و افتی 80 میلیون تومانی را تجربه کرد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» هم در بازار 654میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 2 میلیونی داشت.

ایران اکو 22