به گزارش اکو ایران، خودروسازی سایپا از اولین طرح فروش خود در سال 1402 رونمایی کرد. نارنجی های جاده مخصوص در این طرح فروش قصد دارند تا وانت سایپا 151 (وانت پراید) را در دسترس متقاضیان قرار دهند.  متقاضیان این خودروی کار سبک می توانند برای خریداری کردن این خودرو از ساعت 10 صبح پنجشنبه 24 فروردین سال جاری با مراجعه به سایت https:// saipa.iranecar.com این طرح فروش سایپا قرار است در قالب پیش فروش برگزار شود. متقاضیان باید پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اخذ شده از سایت، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

پیش پرداخت در نظر گرفته شده برای پیش خرید وانت پراید از سوی مدیران سایپا حدود 110 میلیون و 700 هزار تومان اعلام شده است.

بازه تحویل خودروهای عرضه شده در این طرح پیش فروش تیر تا مهر 1402 اعلام شده است. متقاضیان چنانچه باز زمانی تحویل خودروی آنها تابستان 1402 باشد می توانند 12 درصد سود مشارکت دریافت کنند. اما اگر قصد تحویل خودرو را در مهر سال جاری را داشته باشند می توانند سود مشارکت خود را تا 14 درصد افزایش دهند. چنانچه متقاضی بعد از نام نویسی و واریز مبلغ از خرید خود پشیمان شد متقاضی می تواند با توجه به بازه تحویل خودروی ثبت نام سود انصراف دریافت کند. سود انصراف برای بازه تحویلی تابستان امسال، 9 درصد در نظر گرفته شده است. اما سود انصراف برای تحویل خودرو در مهر سال جاری 11 درصد پیش بینی شده است.

نکته قابل تامل این است که این محصول در طرح پیش فروش گسترده خودروسازی سایپا حضور نداشته و شاید به همین خاطر باشد که مدیران سایپا توانسته اند مجوز این طرح فروش خودرو را از مدیران ارشد صمت دریافت کنند.

نکته قابل توجه این است که قیمت وانت پراید از سوی خودروسازی سایپا مشخص نشده بنابراین متقاضیان باید الباقی مبلغ را برا اساس قیمت روز زمان تحویل به حساب خودروسازی سایپا واریز کنند.

شرایط شرکت در طرح پیش فروش سایپا

براساس اطلاعیه خودروسازی سایپا شرایط متقاضیان به شرح زیر خواهد بود.

محدودیت کد ملی برای ثبت نام ها اعمال خواهد شد (هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرو میباشد ).

حداقل سن متقاضیان هنگام خرید خودرو باید 18  سال تمام باشد. همچنین متقاضیان ملزم به ارائه گواهینامه خودرو حداقل پایه سوم می باشند.

متقاضی طی 48 ماه گذشته نباید از شرکت های خودروساز، خودرو خریداری کرده باشد.

امکان ثبت نام برای متقاضیان دارای پلاک فعال انتظامی (نصب بر روی خودرو) میسر نمی باشد.

امکان صلح (خرید انصرافی) و انتقال خودرو بصورت وکالتی وجود ندارد .

شماره کارت ,شماره حساب بانکی و شماره شبا که در آینده وجوه خرید خودرو از آن به حساب شرکت خودروساز واریز می گردد الزاماً باید متعلق به شخص متقاضی باشد. درصورت درج اطلاعات نادرست(شماره شبا)، تمام مسئولیت آن متوجه متقاضی ثبت نام کننده خواهد بود.

شماره تلفن همراه اعلام شده می بایست متعلق به شخص متقاضی باشد.

کدپستی متقاضی ثبت نام کننده و کد نمایندگی انتخابی توسط مشتری میبایست از یک استان باشند. بدیهی است پس از انتخاب کد نمایندگی امکان تغییر نمایندگی

تحویل گیرنده وجود نداشته و مسئولیت آن بر عهده گروه سایپا نمی باشد.