به گزارش اکو ایران، بانک مرکزی بابت حساب های وکالتی که متقاضیان خودروهای وارداتی افتتاح کرده بودند خطاب به شبکه بانکی کشور اطلاعیه صادر کرد. آن طور که در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است از مدیران بانکی خواسته شده تا هر چه سریع تر نسبت به رفع مسدوی حساب های وکالتی که برای خرید خودروهای وارداتی از سوی متقاضیان افتتاح شده است، اقدام کنند.

اسفندماه سال گذشته اولین دور از فروش خودرهای وارداتی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو آغاز شد. متقاضیان برای در اختیار گرفتن محصولات برندهای جهانی خودروساز باید مبلغ 500 میلیون تومان را در حساب های وکالتی ذخیره می کردند. آن دسته از متقاضیانی که نتوانستند در این دور از فروش خودروهای وارداتی به محصولات عرضه شده دسترسی پیدا کنند، می توانستند نسبت به برداشت مبالغی که در حساب های وکالتی دپو کرده بودند، اقدام کنند. اما شبکه بانکی کشور نسبت به رفع مسدودی از حساب های وکالتی بی تفاوت بود. وزارت صمت از مدیران بانکی خواست امکان برداشت از حساب های وکالتی را برای متقاضیان خودروهای وارداتی فراهم کنند. اما مکاتبات مدیران صمت نیز راه به جایی نبرد تا وزارت صمت دست به دامن میران ارشد بانک مرکزی شدند. حال بانک مرکزی با توجه به جایگاهی که دارد از به شبکه بانکی کشور دستور داده تا نسبت به رفع مسدودی حساب های وکالتی متقاضیان خودروهای وارداتی اقدام کنند.

باید منتطر ماند دید آیا با توجه به دستور بانک مرکزی باز هم سیستم بانکی کشور از دستور سرپیچی می کند با سرانجام متقاضیان خودروهای وارداتی بعد از حدود دو ماه به مبالغ بلوکه شده خود دسترسی پیدا خواهند کرد؟