به گزارش اکو ایران، متقاضیان خرید خودرو در بزرگترین طرح پیش فروش می توانند از امروز (26 فروردین 1402) با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از جزییات تحویل خودروی خریداری شده خود مطلع شوند.

پیش تر سخنگوی صمت اواخر فروردین امسال را به عنوان بازه زمانی مشخص شدن نوبت دهی خودروهای پیش فروش شده اعلام کرده بود. البته امید قالیباف این گمانه را نیز مطرح کرده بود که تعیین نوبت دهی به اوایل اردیبهشت سال جاری موکول شود. اما با توجه به اعلام زمان رسمی توسط وزارت صمت می توان گفت این وزارت خانه توانسته زودتر از بازه های زمانی که پیش تر اعلام کرده بود نسبت به تعیین تکلیف زمان نوبت دهی خودروهای پیش فروش شده اقدام کند.

این طرح پیش فروش که از آن به عنوان بزرگترین طرح پیش فروش محصولات شرکت های خودروساز نیز یاد می شود از آن جهت حائز اهمیت است که اولین طرح فروش محصولات خودروسازان است که در آن خبری از قرعه کشی نیست و متقاضیان بر اساس مکانیزم نوبت دهی به خودروهای ثبت نامی خود دسترسی خواهند داشت.

وزارت صمت این طرح فروش را اواخر اسفند 1402 آغاز کرد. متقاضیان برای شرکت در این پیش فروش باید مبلغ 100 میلیون تومان را در حساب های وکالتی ذخیره می کردند. بعد از اتمام این مرحله متقاضیانی که حساب وکالتی را افتتاح کرده بودند باید با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نسبت به انتخاب خودروی مورد نظر خود و تکمیل فرآیند ثبت نام اقدام می کردند. این مرحله سه بار در دسترس متقاضیان قرار گرفت تا تمام متقاضیانی که 100 میلیون تومان را به حساب وکالتی خود واریز کردند؛ بتوانند خودروی مورد نظر خود را انتخاب و مراحل مربوط را به سرانجام برسانند. مرحله پایانی نیز با اعلام جزییات زمان دریافت خودروها از سوی صمت نهایی شد و می توان گفت اولین طرح پیش فروش خودرو براساس مکانیزم نوبت دهی به پایان برسید.