به گزارش اکو ایران، وزارت صمت از زمان دومین طرح فروش خودرو براساس مکانیزم نوبت دهی رونمایی کرد. آن طور که سخنگوی صمت می گوید قرار است دوین طرح فروش محصولات تولیدی شرکت های خودروساز نیمه اردیبهشت 1402 در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

امید قالیباف می گوید پیش تر به دنبال این بودیم که فروش خودرو با ساز و کار نوبت دهی را پایان فصل بهار انجام دهیم.

به نظر می رسد دومین طرح فروش خودرو با مکانیزم نوبت دهی نیز همانند دور اول فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو عملیاتی شود.

سیاست گذار خودرویی به دنبال این است تا به کمک ابزار نوبت دهی این امکان را فراهم آورد تا تمام متقاضیان به خودرو دسترسی داشته باشند.

پیش تر که مکانیزم قرعه کشی در طرح های فروش شرکت های خودروساز مورد استفاده قرار می گرفت به دلیل عرضه محدود بخش قابل توجهی از متقاضیان به خودرو دسترسی نداشتند. این مساله با انتقاد مشتریان روبرو شد. مدیران ارشد وزارت صمت برای حل و فصل این مساله ایده جایگزینی نوبت دهی با قرعه کشی را در دستورکار قرار دادند. در طرح جدید فروش دیگر متقاضیان از خرید خودرو به قیمت کارخانه حذف نمی شدند بلکه زمان تحویل گرفتن خودروها متفاوت می شد.

وزارت صمت امروز اعلام کرد بخشی از متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از جزییات زمان تحویل خودروهای پیش خرید کرده مطلع شوند.

با توجه به تعیین تکلیف اولین دور از فروش محصولات شرکت های خودروساز بر اساس ساز و کار نوبت دهی، قرار است دور دوم فروش خودرو با این ساز و کار از اواسط اردیبهشت سال جاری در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در اختیار متقاضیان قرار گیرد.