به گزارش اکوایران؛ با توجه به رصد بازار می توان گفت خودروهای اقتصادی که در میان محصولات سایپا قرار دارند امروز در بازار عقب‌نشینی کردند و دو پله پایین‌تر از کانال 400 میلیون تومان قرار گرفتند.

عمده عاملی که در این خصوص اثرگذار بوده است به ثبات نرخ دلار باز می گردد. طی روزهای اخیر نرخ دلار شکل ثبات به خود گرفته و این امر موجب شده تا بازار خودرو هم کمی عقب‌نشینی کند و شکل کاهشی به خود گیرد. از سوی دیگر فعالان بازار خودرو معتقدند  استیضاح وزیر صمت که یکی از عمده دلایل آن به آشفتگی در بازار خودرو باز می گردد نیز در کاهش قیمت خودرو در روزهای اخیر اثرگذار بوده است.

با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت امروز در میان پرطرفدارهای سایپا «ساینا» با افت 16 میلیونی قیمت بیشترین کاهش قیمت را داشت و پشت مرز 400 میلیون نشست. از سوی دیگر «کوییکR» و «تیبا 2 معمولی» هم در بازار افت 8 میلیون را تجربه کردند.

براساس رصد بازار خودرو در میان ایران خودرویی‌ها نیز امروز بیشترین افت قیمت به «دنا پلاس توربو اتومات» رسید و این خودرو افتی 10 میلیونی را تجربه کرد، سایر محصولات ایران خودرو در بازار افتی 2 تا 4 میلیون تومان داشتند.

قیمت محصولات سایپا در بازار

خودروهای «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا» محصولاتی هستند که امروز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

قیمت «شاهین» امروز در بازار 695 میلیون تومان شد و افت 5 میلیونی قیمت داشت. «ساینا» هم در بازار 399 میلیون تومان قیمت‌ خورد و بدون تغییر راهی بازار شد.

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده کوییک هم امروز «کوییک‌R » در بازار  404 میلیون تومانی شد و افتی 8 میلیونی را تجربه کرد و «کوییک معمولی» هم در بازار 398 میلیون تومان قیمت خورد و کاهش 3 میلیونی قیمت را تجربه کرد.

اما خانواده تیبا هم امروز کاهش قیمت داشتند. براساس ارزیابی بازار امروز «تیبا صندوقدار» در بازار 398 میلیونی شد و افتی 4 میلیونی داشت و «تیبا 2 معمولی» هم در بازار 402 میلیون تومان دست به دست شد و کاهشی 8 میلیونی را ثبت کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «207 پاناراما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار 724 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت 2 میلیون تومانی داشت. «هایما S5پلاس» هم در بازار امروز 2 میلیون کاهش قیمت داشت و یک میلیارد و 548 میلیون تومان قیمت گذاری‌ شد.

اما «رانا پلاس» هم در بازار 600 میلیون تومان قیمت خورد و افتی یک میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر «دناپلاس» در بازار 778 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 2 میلیونی را ثبت کرد، «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار یک میلیارد و 20 میلیون تومان قیمت خورد و افتی 10 میلیونی را در بازار تجربه کرد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» هم در بازار یک میلیارد و 138 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افت 3 میلیونی را ثبت کرد.

اکو سایپا 3

اکو ایران 3