به گزارش اقتصادنیوز؛ فعالان بازار خودرو سه عامل را برای کاهش قیمت خودرو ذکر می کنند. ثبات نرخ دلار یکی از دلایلی است که فعالان این بازار تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار را به آن نسبت می دهند، به گفته فعالان این بازار طی روزهای اخیر شاهد نوسان اندک و ثبات نرخ دلار بوده ایم که امر در قیمت خودرو اثرگذار بوده است. اعلام خبر آغاز فرآیند عرضه خودروهای ثبت نامی در طرح یکپارچه، دومین دلیلی است که فعالان بازار کاهشی شدن روند قیمت خودرو در بازار را به آن نسبت می دهند.

علاوه بر عوامل مذکور به گفته فعالان بازار خودرو، ارائه لایحه دو فوریتی واردات خودروهای کارکرده که امروز از سوی وزیر صمت ارائه شد نیز بر کاهش قیمت خودروهای داخلی اثر داشته است.   

با توجه به این شرایط می توان گفت امروز «سمند سورن پلاس» با افت 12 میلیونی بیشترین کاهش قیمت را از آن خود کرد. «هایما S5 پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» هم امروز کاهشی 10 میلیون تومانی در بازار داشتند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «207 پاناراما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار 712 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت 12 میلیون تومانی داشت. «هایما S5پلاس» هم در بازار امروز 8 میلیون کاهش قیمت داشت و یک میلیارد و 540 میلیون تومان قیمت گذاری‌ شد.

اما «رانا پلاس» هم در بازار امروز به زیر 600 میلیون تومان رسید و افتی سه میلیونی را تجربه کرد و 597 میلیون تومان قیمت گذاری شد. از سوی دیگر «دناپلاس» در بازار امروز 775 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 3 میلیونی را ثبت کرد، «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار یک میلیارد و 10 میلیون تومان قیمت خورد و افتی 10 میلیونی را در بازار داشت تا با ایران شرایط برای خروج کانال میلیاردی‌ها آماده شود. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» هم در بازار یک میلیارد و 135 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افت 3 میلیونی را ثبت کرد.

ایران اکو 29