به گزاش اکوایران، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو گفت: تاکنون برنامه‌ای برای قرار گرفتن خانواده هایما جزو لیست ایران خودرو در طرح ویرایش ثبت نام، وجود نداشته است.

آن طور که مهدی تقدسی می گوید از ابتدا هم ایران خودرویی ها برنامه برای عرضه خانواده هایما در طرح جایگزینی نداشتند.

به رغم تکذیب این مدیر صمت اما اخباری درباره عرضه هایما در سبد محصولاتی ایران خودرو در طرح جایگزینی مطرح شده بود.

ایران خودرویی ها در حال حاضر تولید سه عضو خانواده هایما یعنی هایما S7 پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک، هایما S5 با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و موتور توربو شارژ و هایما S8 را در برنامه دارند.

رشد تیراژ عرضه هایما در سال 1401 و اضافه شدن هایما S8 به سبد محصولاتی ایران خودرو در سال گذشته این گمانه را تقویت کرده بود که مدیران ایران خودرو هایما را نیز در طرح جایگزینی پشت ویترین سامانه یکپارچه قرار دهند.

اما به نظر می رسد این ایده در دقیقه 90 از دستورکار خارج شده و مدیران این خودروساز ترجیح داده اند در طرح جایگزینی محصولاتی که موعد تحویل آنها 1403 تعیین شده است تنها وانت آریسان 2، تارا با گیربکس دستی، تارا با گیربکس اتوماتیک و رانا پلاس را در دسترس متقاضیان ناراضی از زمان تحویل خودروی ثبت نامی خود قرار دهند.

علاوه بر محصولات ایران خودرو، سایپا، بهمن موتور، مدیران خودرو، کرمان خودرو، ایلیا خودرو، مکث موتور و فردا موتور نیز برخی از محصولات خود را بار دیگر عرضه کردند.