به گزارش اکو ایران، وزیر صمت به وزیر دادستان کل کشور نامه نوشت و خواستار پیگیری خبر تحویل خودرو به نمایندگان برای فرار از استیضاح شد.

آن طور که در نامه رضا فاطمی امین به محمد جعفر منتظری آمده؛ به استحضار می‌رساند روز چهارشنبه خبر نادرستی مبنی بر واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس در جریان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت منتشر شد.

وزیر صمت دولت سیزدهم در نامه ادامه داد چنین اتهام فسادی در شأن دولت مردمی و مجلس انقلابی نیست؛ با توجه به صدمه چنین اظهاراتی به اعتماد عمومی و تضعیف سرمایه اجتماعی کشور، خواهشمند است دستور فرمایید این موضوع در اسرع وقت بررسی و اقدامات قانونی جهت تعقیب قضایی خطاکاران انجام شود.

نامه وزیر صمت به دادستان کل کشور را می توان جدیدترین واکنش به خبر تحویل خودرو به نمایندگان مجلس برای فرار از استیضاح در ادوار گذشته دانست.

وزیر صمت باید 10 اردیبهشت سال جاری به مجلس برود تا بتواند اعتماد دوباره نمایدگان را برای در اختیار داشتن سکان هدایت وزارت صمت جلب کند. حضور دوباره رضا فاطمی امین در مجلس برای کسب رای اعتماد در شرایطی است که آبان 1401 وزیر صمت ساختمان سمیه را به قصد تمدید اعتماد نمایندگان به سمت بهارستان ترک کرده بود. انتهای آن جلسه استیضاح در میانه پاییز فاطمی امین خندان بهارستان را ترک کرد. طی 6 ماه گذشته بارها بحث استیضاح وزیر صمت در راهروهای مجلس مطرح بود. برخی نمایندگان به دنبال این بودند تا با جمع آوری امضا استیضاح فاطمی امین را کلید بزنند. اما یخ استیضاح نگرفت و تیر نمایندگان مخالف وزیر به سنگ خورد. چهارشنبه نماینده تبریز از دلیل کلید نخوردن استیضاح دوم بعد از استیضاح اول پرداه برداشت. علیرضا بیگی گفت باید موضوع ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرویی که در اختیار نمایندگان قرار گرفت تا طرح استیضاح وزیر صمت به جریان نیفتد توسط هیات رییسه مجلس پیگیری شود.  

البته نماینده تبریز در پاسخ به این سوال که آیا در مورد خودروهایی که عنوان شد، اسناد و مدارکی برای اثبات دارید، گفت: یک نماینده مجلس دارد این را به شما عنوان می‌کند که ۷۰ خوردو شاسی بلند به نمایندگان و تعدادی از کارکنان مجلس تحویل داده شده است. بیایند مشخص کنند که مبنایش چه بوده است. عاشق چشم و ابروی چه کسی بودند؟ به چه کسانی داده شده است؟

این نحوی پاسخگوی بیگی نشان می دهد او اسنادی در این ارتباط ندارد و به نوعی سوال را با سوال جواب می دهد. نامه وزیر صمت بی تردید متوجه نماینده تبریز است و او خواسته تا دادستان کل کشور ورود کرده و چنانچه این ادعا نادرست است با خاطیان برخورد کند.

هر چند دور دوم استیضاح وزیر هنوز شروع نشده حواشی آن آغاز شده اما هر چه هست وزیر باید 10 اردیبهشت رو در وری نمایندگان قرار گیرد تا پاسخگوی سوال های آنها باشد. ایا وزیر صمت بار دیگر می تواند اعتماد نمایندگان را جلب کند و با لبی خندان بهارستان را در میانه بهار 1402 ترک کند؟ برای پاسخ به این سوال باید تا بعد از ظهر یکشنبه آینده صبر کرد.