به گزارش اکوایران؛ ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که بیشترین افت قیمت پرطرفدارهای ایران‌خودرو امروز به «دنا پلاس توربو اتومات» رسید و این خودرو در بازار با افت 20 میلیونی با یک عقب‌گرد از کانال یک میلیاردی‌ها خارجی شد. برخی از فعالان بازار خودرو کاهش قیمت خودرو در بازار امروز را نتیجه برکناری فاطمی‌امین می دانند و معتقدند استیضاح روز گذشته موجب شده تا این بازار امروز شکل کاهشی به خود گیرد. اما در کنار این عامل برخی دیگر معتقدند طرح پیش‌فروش ایران خودرو هم در افت قیمت بی‌ تاثیر نبوده است.

از سوی دیگر افت قیمت خودرو در بازار امروز در حالی رقم خورده که دلار در بازار رشد قیمت داشته و این شرایط قیمت خودروهای داخلی امروز مسیری خلاف جهت نرخ دلار داشتند. براساس ارزیابی بازار بیشترین افت قیمت امروز به «دنا پلاس توربو اتومات»  و « هایما S5 پلاس» رسید و این دو خودرو با افت 20 و 15 میلیون در بازار قیمت‌گذاری شدند.   

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «207 پاناراما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار 678 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت 5 میلیون تومانی داشت. «هایما S5پلاس» هم در بازار یک میلیارد و 545 میلیون تومان قیمت گذاری‌ شد و تغییر قیمت نداشت.

اما «رانا پلاس» هم در بازار امروز 596 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 4 میلیونی در بازار داشت. از سوی دیگر «دناپلاس» هم در بازار امروز 743 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 11میلیونی را ثبت کرد، «دنا پلاس توربو اتومات» هم بالاخره در بازار به زیر یک میلیارد رسید و افتی 20 میلیونی را تجربه کرد و قیمت آن به 997 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» هم در بازار یک میلیارد و 112 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 3 میلیونی را ثبت کرد.

ایران اکو 11