به گزارش اکو ایران، وزارت صمت اعلام کرد دارندگان خودروهای فرسوده که در دور دوم فروش سامانه یکپارچه حضور دارند از مسیر جداگانه ای به خودروهای عرضه شده دسترسی پیدا می کنند و این دسته از متقاضیان در صف انتظار متقاضیان عادی قرار نمی گیرند. مدیران صمت تاکید کرده اند سیستم قرعه کشی متقاضیانی که قصد تعویض خودروی اسقاطی خود را دارند با متقاضیان عادی متفاوت خواهد بود. بنابراین متقاضیان دارندگان خودروهای فرسوده سریع تر از متقاضیان عادی خودروی درخواستی خود را تحویل خواهند گرفت.

این خبر را می توان دومین خبر خوبی دانست که دارندگان خودروهای فرسوده طی 24 ساعت اخیر دریافت کرده اند. پیش تر سیاست گذار خودرویی اعلام کرده بود برای این دسته از متقاضیان خودرو شرط نداشتن پلاک فعال ندارد، اعمال نخواهد شد. این مساله در حالی مطرح می شود که یکی از شروط متقاضیان عادی و مادران دارای دو فرزند برای حضور در طرح پیش فروش از مسیر سامانه یکپارچه نداشتن پلاک فعال است.

به نظر می رسد با توجه به اخباری که به متقاضیان دارای خودروی فرسوده رسیده شاهد حضور بیشتر این دسته از متقاضیان در جدیدترین طرح فروش گسترده صمت باشیم.  

درست است که دارندگان خودروهای فرسوده لاین ویژه خود را برای تحویل گرفتن محصولات شرکت های خودروساز دارند و شرط داشتن پلاک فعال نیز برای دارندگان خودروهای فرسوده محدودیتی برای شرکت در طرح فروش گسترده صمت ایجاد نمی کند اما مدیران صمت محدودیت هایی را برای این دسته از متقاضیان در نظر گرفته اند.

متقاضیانی که قصد دارند تا از مسیر سامانه یکپارچه نسبت به تعویض خودروی اسقاطی خود اقدام کنند باید گواهینامه دارای اعاپتبار داشته باشند. همچنین طی 48 ماه گذشته از شرکت های خودروساز محصولی را دریافت نکرده باشند. این بخش ازط متقاضیان همانند متقاضیان عادی و مادران دارای دو فرزند باید تا 29 اردیبهشت 1402 نسبت به افتتاح حساب وکالتی و واریز 100 میلیون تومان به این حساب اقدام کنند.

تنها آن بخش از دارندگان خودروی فرسوده می توانند در این طرح فروش شرکت کنند که مدل خودروی آنها 1385 به قبل باشد. متقاضیان شرکت در طرح پیش فروش خودروی صمت دقت کنند که تنها در صورتی می توانند به عنوان متقاضی خودروی اسقاطی در این طرح فروش نام نویسی کنند که پلاک و سند خودروی فرسوده به نام آنها باشد و داشتن وکالت نامه در این ارتباط مورد پذیرش مدیران سامانه یکپارچه نخواهد بود.