به گزارش اکو ایران، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان آب ژاکی را روی دستور مدیران خودروساز خصوصی ریخت و تاکید کرد: شرکت های خودروساز خصوصی باید از دستورالعمل قیمتی که توسط اعضای شورای رقابت مصوب شده تمکین کنند و در غیر این صورت با آنها برخورد تعزیراتی خواهد شد.

حسین فرهیدزاده ادامه داد: این مساله طی جلسه‌ای با حضور معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، نمایندگان سازمان حمایت به مدیران خودروساز خصوصی اعلام شد.

به گزارش تسنیم، رییس سازمان حمایت با اشاره به رصد سایت های فروش خودروسازان خصوصی گفت پایش و بررسی سایت های فروش این شرکت ها نشان می دهد هنوز قیمت‌های قبلی در سایت‌ها وجود دارد.

آن طور که فرهیدزاده می گوید پس از مکاتبه با این شرکت‌ها و همچنین گفت‌وگوهای تلفنی، امروز در جلسه ای در ارتباط با بحث قیمت جدید با مدیران این شرکت ها اتمام حجت شد.

اظهارات رییس سازمان حمایت نشان می دهد وزارت صمت بعد از کش و قوس های فراوان ترجیح داد در میان دعوای شورای رقابت و خودروسازان خصوصی طرف اعضای شورای رقابت را بگیرد و از خودروسازان خصوصی بخواهد تا به دستورالعمل قیمتی این شورا تمکین کنند.

فرهیدزاده گفت در این مدت نسبت به جمع‌اوری اسناد و مدارک لازم اقدام کردیم، همچنین در برخی موارد ابهاماتی وجود داشت که از شورای رقابت استعلام کردیم؛ به محض جمع آوری این ادله و همچنین دریافت جواب استعلامات، اقدامات تعزیراتی را بر اساس همان قیمت‌های اعلامی انجام خواهیم داد.

خودروسازان خصوصی پیش تر اعلام کرده بودند اگر شورای رقابت بخواهد بر دستورالعمل تعیین قیمت خودروهای مونتاژی اصرار کند باید تبعات آن مثل کاهش تیراژ تولید و تعطیلی خودروسازان خصوصی را نیز بپذیرد.

با توجه به رای صمت باید دید خودروسازان خصوصی چگونه به اظهارات رییس سازمان حمایت واکنش نشان می دهند؟

بنابراین تا اینجای کار باید محصولات عرضه شده توسط خودروسازان خصوصی در سامانه یکپارچه با قیمت های شورای رقابت برای مشتریان فاکتور شود.