به گزارش اکوایران؛ هرچند هنوز فهرست جدید قیمت خودروهای مونتاژی به صورت رسمی اعلام نشده، اما اخبار جست و گریحته از این بازار نشان از آن دارد که قیمت کارخانه‌ای مونتاژی‌ها به نسبت قبل کاهش قابل توجهی خواهد داشت، با این شرایط می توان گفت قیمت مونتاژی‌ها، بازار خودرو را هوایی کرد و فاصله خریداران از بازار را افزایش داد.

به گفته فعالان بازار خودرو با توجه به اینکه در این مرحله از دومین دوره سامانه یکپارچه خودروهای داخلی، مونتاژی‌ها نیز در سبد فروش قرار گرفته‌اند باید طی روزهای یکی دو روز آینده قیمت نهایی آنها مشخص شود تا امکان خودور برای متقاضیان فراهم شود با این شرایط بیشتر واجدان شرایط این مرحله در حال حاضر منتظر اعلام قیمت این خودروها هستند و فعالان بازار پیش‌بینی می کنند چرخش این دوره بیش از همه به سمت خودورهای مونتاژی باشد.

براساس ارزیابی بازار امروز در میان پرطرفدارهای ایران خودرو «هایما S5پلاس» در بازار افت 10 میلیونی داشت و بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد؛ از سوی دیگر «رانا پلاس» در بازار افتی 6 میلیون تومانی را تجربه کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «207 پاناراما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار 608 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت یک میلیونی داشت. «هایما S5پلاس» هم در بازار یک میلیارد و 490 میلیون تومان قیمت گذاری‌ شد و افتی 10 میلیونی را تجربه کرد.

«رانا پلاس» هم در میان محصولات ایران خودرو امروز افت 6میلیونی داشت و در بازار با قیمت 532 میلیون تومان قیمت خورد. «دناپلاس» هم در بازار امروز 689 میلیون تومان قیمت گذاری شد و کاهشی 6 میلیونی را ثبت کرد.

«دنا پلاس توربو اتومات» هم افتی یک میلیونی در بازار داشت و 902 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز قیمت «207 پاناراما اتومات» یک میلیارد و 2 میلیون تومان شد و کاهشی3 میلیونی را تجربه کرد.

ایران اکو 2