به گزارش اکوایران، با توجه به جهت‌گیری قیمتی در بازار می‌توان گفت بازار خودرو شکل و شمایل کاهشی داشته و این افت قیمت دیروز در برخی از خودرو‌ها به تغییر کانال قیمتی منجر شده است؛ بطوریکه در کنار «207 پانوراما اتومات»، خودروی «سمند سورن پلاس» هم با خروج از کانال 600 میلیونی‌ها وارد کانال 500 میلیونی‌ها شد.

به گفته فعالان بازار خودرو افت قیمت دلار در ابتدای روز دوشنبه یکی از دلایلی است که فعالان بازار خودرو کاهش قیمت دیروز را به آن نسبت می‌دهند و به این نکته اشاره می‌کردند که هرچند از نیمه روز نرخ دلار تغییر شکل داد و جهت افزایشی به خود گرفت، اما بازار خودرو به مسیر خود ادامه داد. در کنار قیمت دلار می‌توان گفت بازار این روزها گوش خود را به اخبار سفر سلطان عمان به ایران تیز کرده است و با این شرایط تمایلی به رشد از خود نشان نداده و همانند روزهای گذشته به کاهش خود ادامه داده است.  

از سوی دیگر افت قیمت در حالی رقم خورده که به گفته فعالان این بازار هنوز خبری از مشتری نیست و طرح فروش محصولات شرکت‌های خودروساز با ساز و کار نوبت‌دهی موجب تعمیق رکود در بازار شده است.

براساس ارزیابی بازار روز دوشنبه «هایما S5 پلاس» با افت 20 میلیونی بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد و «207 پانوراما اتومات» هم با افت 5 میلیونی وارد کانال 900 میلیونی‌ها شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «207 پانوراما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار 592 میلیونی تومان قیمت‌گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت 6 میلیونی داشت. «هایما S5 پلاس» هم در بازار یک میلیارد و 415 میلیون تومان قیمت‌گذاری‌ شد و افتی 20 میلیونی را تجربه کرد.

«رانا پلاس» هم در میان محصولات ایران خودرو امروز افت 2 میلیونی داشت و در بازار با قیمت 503 میلیون تومان قیمت خورد. «دناپلاس» هم در بازار دیروز 675 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهش 5 میلیونی را ثبت کرد.

«دنا پلاس توربو اتومات» هم با افت 7 میلیونی در بازار 883 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو قیمت «207 پانوراما اتومات» بالاخره به زیر یک میلیارد بازگشت و امروز با کاهش 5 میلیونی 995 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.  

ایران اکو 8