به گزارش اکو ایران، ایران خودرو اعلام کرد سال 1402 هیچ محصولی ار از خط تولید خارج نخواهند کرد. همزمان با انتشار آمار تولید سه ماهه اول سال 1402 این خودروساز و افت تیراژ برخی از محصولات تولیدی به نسبت مدت مشابه سال گذشته این ذهنیت برای مشتریان پیش آمده بود که مدیران ایران خودرو به دنبال خانه تکانی در سبد محصولاتی خود هستند و قصد خداحافظی با برخی محصولات خود را دارند.

اما مدیران ایران خودرو خیال مشتریان را راحت کردند و تغییر تیراژ برخی از محصولات خود در پایان بهار سال 1402 را ناشی از برنامه تولید و تحویل محصولات فروخته شده عنوان کردند.

ایران خودرویی ها تاکید کردند نوع و تعداد خودروهای تولیدی براساس برنامه بازاریابی و فروش بوده و بر همین اساس، در ماه های آینده سال نیز این آمار دستخوش تغییرات خواهد شد.

محصولاتی مانند پژو پارس، پژو 206 جز محصولاتی بودند که به نظر می رسید ایران خودرویی ها به دنبال این هستند تا از سبد محصولاتی خود خارج کرده و خودروهای دیگری را جایگزین کنند. معاون تولید ایران خودرو اسفند سال گذشته خبر از حذف پژو 206 داد. اما این خبر سیلی از نارضایتی مشتریان را روانه ایران خودرو کرد. نارضایتی ها کار را بیه جایی رساند که مدیران ایران خودرو از انتشار خبر حذف پژو 206 پشیمان شدند و اعلام کردند این خودرو را با ارتقای استانداردها همچنان در سبد محصولاتی خود حفظ خواهند کرد. البته فراموش نکنیم خودروهای جایگزین پژو 206 مانند پژو 207 تیپ 5 (پژو 207 با تریم داخلی پژو 206)، پژو 207 با موتور TU3 (پژو 207 با حجم موتور 1400 سی­سی) به سبد محصولاتی ایران خودرویی ها اضافه شده و این خودروساز مشغول برنامه ریزی برای تولید محصول جدید خود به نام TF21 است. مدیران ایران خودرو قصد داشتند این خودروی جدید را نیز به عنوان محصول جایگزین پژو 206 در سبد محصولاتی خود جای دهند. این احتمال وجود دارد که آبی های جاده مخصوص بی سر و صدا و برگزاری مراسم خداحافظی برای پژو 206 و پژو پارس آنها را روانه موزه کرده و محصولات جایگزین را به خطوط تولید خود اضافه کنند.