به گزارش اکو ایران، مدیران فروش ایران خودرو به ثبت نام کنندگان برای پژو پارس سال سفارشی و رانا پلاس پیشنهاد داده اند که می توانند به جای خودروهایی انتخابی خود، پژو 207 تیپ 5 (پژو 207 با داشبورد 206) را تحویل بگیرند.

اعلام طرح جایگزینی برای ثبت نام کنندگان پژو پارس سال سفارشی در دور اول فروش در سامانه یکپارچه بار دیگر زمزمه های خروج پژو پارس از سبد محصولاتی ایران خودرو را دامن می زند. هنگامی که دور اول فروش خودرو در سامانه یکپارچه آغاز شد ایران خودرویی ها سه مدل پژو پارس را در دسترس متقاضیان قرار دادند. اما اعلام کردند تنها این خودروها تا 31 تیر سال 1402 تولید می شود. این توضیحات در آن مقطع این طور تعبیر شد که آبی های جاده مخصوص قصد به موزه فرستادن پژو پارس را دارند. مساله ای که از سوی مدیران ایران خودرو تکذیب شد. این خودروساز چندی پیش این اطمینان خاطر را به متقاضیان داد که امسال محصولی از سبد محصولاتی ایران خودرو خارج نمی شود. اما انتشار پیشنهاد برای جایگزین کردن پژو 207 تیپ 5 با پژو پارس سال سفارشی بار دیگر این گمانه را مطرح کرده که ایران خودرویی ها قصد دارند به تولید پژو پارس به صورت زیرپوستی پایان داده و به تدریج این خبر را منتشر کنند.   

ایده جایگزینی پژو 207 تیپ 5 با رانا پلاس هم تا حدی شک بر انگیز شده و مشخص نیست ایران خودرویی ها برای حذف رانا پلاس چه برنامه ای دارند.

آنچه مشخص است این اقدام آبی های جاده مخصوص موجب نارضایتی متقاضیان دو خودروی یاد شده می شود. البته ایران خودرویی ها مشخص نکرده اند که دلیل این پیشنهاد چیست آیا آنها در براورد کارشناسی تولید دچار اشتباه شده اند یا مجری دستوری غیرکارشناسی مدیران صمت شدند، هر چه هست این خودروساز در تحویل پژو پارس سفارشی سال و رانا پلاس دچار مشکل است و تلاش می کند با طرح جایگزین تا حدی رضایت متقاضیان را جلب کند.

آنطور که مدیران ایران خودرو اعلام کردند چنانچه متقاضیان پیشنهاد ایران خودرو را بپذیرند باید برای در اختیار گرفتن پژو 207 تیپ 5 مبلغی حدود 353 میلیون توما را به حساب این خودروساز واریز کنند. البته این قیمت جدیدی است که ایران خودروهایی ها به تازگی مجوز ان را از شورای رقابت دریافت کرده اند.  

البته تفاوتی بین ثبت نام کنندگان رانا پلاس و پژو پارس سال سفارشی برای قبول پیشنهاد ایران خودرویی ها وجود دارد.  ثبت نام کنندگان رانا پلاس اگر پیشنهاد آبی های جاده مخصوص را برای دریافت پژو پارس قبول کنند می توانند پژو 207 تیپ 5 را مدل 1401 دریافت کنند اما متقاضیانی که برای پژو پارس سال سفارشی نام نویسی کردند می توانند این خودروی جایگزین را با مدل 1402 تحویل بگیرند.