به گزارش اکوایران؛‌ آرامش امروز در حالی در بازار خودروهای سایپا به وجود آمد که دلار شکل افزایشی داشت و پس از مدت‌ها تغییر کانال داده بود،‌ اما این تغییر نتوانست تاثیر چندانی در بازار داشته باشد.

فعالان بازار خودرو معتقدند که آغاز صدور مجوز استاندارد برای خودروهای وارداتی عمده دلایلی است موجب شده تا امروز سایپایی‌ها روی آرامش به خود ببینند.

 صدور مجوز استاندارد خودروهای وارداتی پس از گذشت دو ماه از زمان اظهار آنها از ساعاتی پیش آغاز شد تا به این طریق وضعیت هزار و 235 دستگاه خودرو وارداتی در گمرک غرب کشور مشخص شود.

قیمت محصولات سایپا در بازار

از سوی دیگر در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودروهای «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا» مورد ارزیابی قرار گرفتند. براساس اریزابی‌ها «کوییک‌R» تنها خودرو سایپایی بوده که امروز تغییر قیمت داشته و شکل کاهشی به خود گرفته و سایر محصولات سایپا بدون تغییر راهی بازار شدند.

در میان سایپایی ها امروز «شاهین» در بازار 553 میلیون تومانی ماند و تغییر قیمت نداشت. در میان خانواده کوییک هم «کوییک‌R» در بازار 337 میلیون تومان قیمت خورد و افتی 5 میلیونی داشت،اما  «کوییک معمولی» 333 میلیون تومانی ماند و تغییر قیمت نداشت. اما ارزیابی بازار نشان می‌دهد خانواده تیبا امروز تغییر قیت نداشتند و با این شرایط «تیبا صندوقدار» در بازار 328 میلیونی قیمت گذاری شد و «تیبا 2 معمولی» هم در بازار 341 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «ساینا» هم امروز بدون تغییر در بازار 328 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

سایپا اکو 9