به گزارش اکوایران، تولید در خطوط ایران خودرو در تیر به نسبت دو ماهه خرداد و اردیبهشت با افت همراه بوده است. ایران خودرویی ها در اولین ماه از فصل تابستان سال جاری در مجموع نزدیک به 45 هزار و 700 دستگاه از انواع محصولات خود را در خطوط تولید تکمیل کردند.

این تیراژ تولید در مقابل تولید حول و حوش 51 هزار و 600 دستگاهی در خرداد و همچنین 47 هزار و 400 دستگاهی در اردیبهشت به ترتیب از افت تولید حدود 11 درصدی و حول و حوش 3.5 درصدی حکایت دارد.

تولید ایران خودرو در تیر 1402 تنها از فروردین بیشتر بود اما به دلیل اینکه نیمی از اولین ماه سال تعطیل است این اتفاق طبیعی است. شرکت های خودروساز به طور معمول در فروردین ماه از بقیه ماههای سال تولید کمتری را در کارنامه خود ثبت می کنند.

اما در میان محصولات حاضر در سبد محصولاتی ایران خودرو، تنها خانواده هایما توانست در چهارمین ماه سال رشد تولید را به نسبت ماههای پیشین ثبت کند. آبی های جاده مخصوص در یک ماهه تیر در مجموع بیش از دو هزار و 500 دستگاه انواع هایما تولید کردند. این در حالیست که آماری منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس نشان می دهد ایران خودرویی ها در خرداد حدود هزار و 500 دستگاه و در اردیبهشت نزدیک به هزار و 300 دستگاه انواع هایما تولید کردند.

بنابراین تولید هایما در تیر سال جاری به نسب خرداد حدود 67 درصد و به نسبت اردیبهشت امسال نیز نزدیک به 95 درصد رشد داشته است. با توجه به رشدهای اتفاق افتاده در تولید هایما می توان گفت این خانواده خودرویی چینی توانسته از سرمای تیر امسال که خطوط تولید ایران خودرو را احاطه کرده بود، فرار کند.