به گزارش اکو ایران، تولید ورق مورد نیاز خودروهای شاسی بلند قرار است در داخل کشور تولید شود بنابراین دیگر شرکت های خودروساز بهانه ای برای حرکت به سمت طراحی و تولید خودروهای شاسی بلند ندارند.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در این زمینه گفت ورق مورد نیاز در ساخت خودروهای شاسی بلند، در حال حاضر از خارج کشور وارد می‌شود که خط تولید اختصاصی این ورق به عنوان یکی از بخش‌های توسعه‌ای، در آستانه راه‌اندازی و بهره‌برداری است.

عطاالله معروفخانی معتقد است عرضه داخلی ورق مورد نیاز برای تولید خودروهای شاسی بلند موجب ترغیب شرکت های خارجی به تولید خودروهای شاسی بلند در ایران شود.

دو خودروساز بزرگ کشور تاکنون به سمت طراحی و تولید خودروهای شاسی بلند نرفتند که یکی ازدلایل آن را باید نیاز به واردات ورق مورد نیاز برای تولید بدنه خودروهای وارداتی دانست.

ایران خودرو و سایپا پیش تر و زمانی که امکان مراودات با شرکت های خودروساز بین المللی را داشتند برای تنوع بخشی به سبد محصولاتی خود، محصولات شاسی بلند برندهای جهانی خودروساز را در خطوط تولید خود مونتاژ می کردند.

حال که ورق مورد نیاز برای تولید خودروهای شاسی بلند در داخل تولید خواهد شد، شرکت های خودروساز می توانند نسبت به طراحی محصولات شاسی بلند با برند ملی اقدام کنند.

ایران خودرو سال گذشته از اولین خودروی کراس اوور خود رونمایی کرد. «ری را» هنوز به تولید انبوه نرسیده است. دیگر خودروساز بزرگ کشور نیز تولید یک کراس اوور شهری به نام «آریا» را در دستور کار دارد. البته سایپایی ها هم نتوانسته اند محصولات کراس اوور را به بازار عرضه کنند.