به گزارش اکو ایران، متقاضیان جک J4 می توانند این خودرو را زیر قیمت کارخانه از بازار خرید کنند.

بررسی کارنامه نشان می دهد، متقاضیان این خودروی سدان جمع و جور شهری می توانند این محصول کرمان موتور را حدود 25 میلیون تومان کمتر از قیمت کارخانه از بازار خریداری کنند.

کرمان موتور در حال حاضر جک J4 را با قیمت 765 میلیون تومان برای متقاضیان فاکتور می کند اما همین خودرو در بازار با قیمت 740 میلیون تومان قابل خریداری است.

روند کاهش قیمت خودرو از ابتدای امسال استارت خورد. کارشناسان دلیل این اتفاق را ثبات نسبی می دانند که در بازار ارز اتفاق افتاده است. بررسی روند قیمت بازاری خودرو طی بیش از پنج سالی که از بازگشت تحریم ها می گذرد نشان داده که نرخ ارز همانند قطب نما مسیر حرکت قیمت خودروها را به فعالان بازار نشان داده است.

نبود مشتری در بازار خودرو نیز روی قیمت خودروهای صفر کیلومتر مونتاژی تاثیر منفی گذاشته و فروشندگان چاره ای ندارند تا با کاهش قیمت، مشتریان را راغب به خرید کنند.

به نظر می رسد اتفاقی که برای جک J4 افتاده در کمین سایر محصولات حاضر در سبد محصولاتی خودروسازان خصوصی نیز باشد. البته فراموش نکنیم این اتفاق به شرطی می افتد که تغییری در روند بازاری قیمت خودرو اتفاق نیفتد.

چندی پیش کرمان موتور به دنبال مصوبه قیمتی شورای رقابت برای محصولات تولیدی خودروسازان خصوصی، از برنامه ریزی برای صادرات جک J4 خبر داده بود. اما چندی بعد شورای رقابت استدلالهای مدیران خودروسز خصوصی را پذیرفت و قیمت خودروهای مونتاژی به قیمت های مدنظر خودروسازان خصوصی نزدیک کرد. به نظر می رسد با توجه به افت قیمت این خودروی سدان شهری در بازار، مدیران کرمان موتور باید برنامه هایی برای تنوع بخشی به شیوه های فروش جک J4 تدارک ببینند.