به گزارش اکو ایران، خودروسازی سایپا به گزارشی به عنوان «سایپا رَکب خورد / 37 هزار دستگاه خودرو بدون صاحب ماند» واکنش نشان داد و جوابیه ای ارسال کرد که در ادامه می آید :

با توجه به افزایش درخواست خرید محصولات گروه سایپا، این گروه همواره سعی کرده است پاسخگوی درخواست های مشتریان گرامی باشد.

تولید محصولات گروه سایپا از ابتدای سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه ۱۴ درصد افزایش یافته است، این در حالی است که در مرحله دوم سامانه یکپارچه، مشتریان گرامی تعداد ۹۳۳ هزار و ۱۶۳ دستگاه محصولات گروه سایپا را جهت خرید انتخاب کرده اند و خودروی شاهین با تقاضای۴۳۴ هزار و ۳۸۹ دستگاه بیشترین استقبال خرید را به خود اختصاص داده است.

گروه خودرو سازی سایپا مطابق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نسبت به اجرای طرح مذکور با ۵۰ درصد از ظرفیت فروش در هر دوره اقدام کرده است. 

در این طرح ها تعداد ۸۰ هزار متقاضی حائز شرایط ثبت نام بوده اند که ۴۳ هزار متقاضی نسبت به تکمیل وجه اقدام کرده و تا کنون ۲۴ هزار خودرو برای این گروه از مشتریان فاکتور شده است.

مطابق فرآیندهای تدوین شده مبنی بر امکان واریز وجه جهت متقاضیان حائز شرایط، همواره تعدادی از متقاضیان به دلایل مختلف از جمله عدم امکان تامین وجه یا تغییر درتصمیم گیری جهت خرید خودرو و... علی رغم امکان واریز وجه اقدام به تکمیل وجه خودرو نمی کنند لذا این موضوع تازگی نداشته و همواره درفرآیندهای فروش خودرو شاهد این قضیه بوده ایم.

بدیهی است در صورت عدم واریز وجه و ثبت نام هر متقاضی در یک روش فروش امکان ثبت نام و واریز وجه جهت سایر متقاضیان خرید خودرو که در سامانه یکپارچه در مرحله دوم اولویت تحویل خودروی ایشان مشخص شده است فراهم می شود لذا بر اساس برنامه تولید و تعهدات مشتریان گرامی خودروها در موعد مقرر تحویل می شود.

این جوابیه توسط اداره اطلاع رسانی و فضای مجازی گروه خودروسازی سایپا برای اکو ایران ارسال شده است.

با توجه به جوابیه فوق مشخص می شود که مدیران سایپا نگران زمینگیر شدن محصولات خود در پارکینگ نیستند و چنانچه متقاضی اول (خواه مادران دارای دو فرزند و بیشتر، خواه متقاضیان عادی یا دارندگان خودروهای فرسوده باشند) به هر دلیل از تحویل خودروی درخواستی امتناع کند، خودرو به سایر متقاضیان براساس اولویت در تحویل، اختصاص پیدا می کند.