به گزارش اکوایران؛ به گفته فعالان بازار خودرو خبر تصمیم شورای رقابت مبنی بر بررسی قیمت خودرو در بازار عمده دلیلی است که موجب شد تا امروز بازار سمت و سویی مخالف روز گذشته پیش‌گیرد.

امروز شورای رقابت اعلام کرد که جلسات شورای رقابت برای بررسی قیمت خودرو هر هفته برگزار می‌شود و به‌زودی قیمت‌های جدید خودروها اعلام خواهد شد.‌ خبری که موجب شد تا شائبه افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی در بازار بپیچد و بازار خودرو رشدی روانی را تجربه کنند.  هر چند این شورا اعلام کرد که این اقدام تنها در راستای کنترل قیمت صورت گرفته است، اما تنها انتشار خبر بررسی قیمت‌ها کافی بود تا بازار خودرو افزایشی شود. براساس ارزیابی بازار امروز پرطرفدارهای ایران خودرو با افزایش یک تا 8 میلیون راهی بازار شدند و پژو «207 پاناروما اتومات» با افزایش 8 میلیونی بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد. با این شرایط نیمی از پرطرفدارهای ایران خودرو رشد قیمت داشتند و نیمی دیگر بدون تغییر راهی بازار شدند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است نسبت به روز گذشته قیمت «سمند سورن پلاس» در بازار 570 میلیون تومانی بود و تغییر قیمت نداشت و «هایما S5 پلاس» هم در بازار امروز یک میلیارد و 170 میلیون تومان قیمت گذاری شد و بدون تغییر ماند. اما ارزیابی بازار نشان می‌دهد «رانا پلاس» در بازار امروز رشد 2 میلیونی داشت و 498 میلیون تومان قیمت خورد.

در میان خانوداه دنا هم امروز «دناپلاس» در بازار 632 میلیون تومان قیمت خورد و افزایشی یک میلیونی داشت، اما «دنا پلاس توربو اتومات» بدون تغییر 804 میلیون تومانی باقی ماند. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 پاناراما اتومات» در بازار بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و با رشد 8 میلیونی در بازار 788 میلیون تومانی شد.

ایران اکو 20