به گزارش اکو ایران، قیمت کارخانه ای سه خودروی پژو پارس سال، پژو پارس سال سفارشی و پژو پارس سال سفارشی ELX افزایش یافت.

ایران خودرو به دلیل رعایت استانداردهای 85 گانه مجبور شده تا قیمت سه خودروی پر طرفدار خود را افزایش دهد. به نظر می رسد بحث افزایش قیمت کارخانه ای خودرو که در چند وقت اخیر مطرح شده به دلیل ارتقای استانداردهای 85 گانه خودرویی باشد.

پژو پارس سال در میان سه خودروی یاد شده بیشترین رشد قیمت کارخانه ای را به نام خود ثبت کرده است. این محصول که پیش تر با قیمتی حدود 260 میلیون تومان در سبد محصولاتی ایران خودرو قرار داشت رشدی نزدیک به 34 میلیون تومانی را به خود دید. متقاضیان از این به بعد باید برای در اختیار گرفتن این خودرو 294 میلیون تومان به حساب آبی های جاده مخصوص واریز کنند.

پژو پارس سال سفارشی نیز رشدی حدود 18 میلیون تومانی را تجربه کرد. مدیران فروش پیش تر این خودرو را با قیمت حول و حوش 291 میلیون تومان فاکتور می کردند. اما بعد از اجباری شدن رعایت استانداردهای 85 گانه خودرویی قیمت این خودرو تا حدود 309 میلیون تومان در مبدا افزایش یافت.

سومین عضو خانواده پژو پارس یعنی پژو پارس سال سفارشی ELX به نسبت دو مدل دیگر کمترین رشد را به خود دیده است. این خودروی محبوب حدود هفت میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

متقاضیان برای در اختیار گرفتن این خودرو در دور جدید باید بیش از 334 میلیون تومان را به حساب خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص واریز کنند.

به نظر می رسد این روند رشد قیمت برای سایر محصولات خودروسازان نیز اتفاق بیفتد.