به گزارش اکو ایران، رئیس سازمان ملی استاندارد گفت ضخامت استاندارد ورق خودرو ۷ میلیمتر است و مبتنی بر این عدد باید سفارش‌ها ثبت شود.

مهدی اسلام پناه به استاندارد در نظر گرفته شده برای بدنه خودرو اشاره کرد، ادامه داد استاندارد‌های تولید ورق‌های فولادی اجباری است؛ استحکام بدنه خودرو به طور اصولی وابسته به فاکتور‌های متعددی از جمله جنس، ضخامت و طراحی بدنه است.

رییس سازمان ملی استاندارد اضافه کرد در کنار همه موارد گفته شده، نحوه چیدمان قطعات کنار هم تضمین کننده استحکام بدنه خودرو خواهد بود یعنی تجهیزات جوشکاری، فرم دهی، قالب دهی و پرس فاکتور‌های موثر در تضمین استحکام بدنه خودرو هستند.

اسلام پناه گفت ضخامت ورق خودرو در بخش‌های مختلف خودرو متفاوت و وابسته به محل کاربرد آن است؛ آنچه به طور معمول اهمیت دارد استفاده از ورق‌های استاندارد اجباری شده داخلی است تا بتواند ایمنی لازم را برای بالابردن عملکرد داشته باشد.

آن طور مدیر ارشد سازمان ملی استاندارد گفت سازمان ملی استاندارد به طور دوره‌ای این استاندارد‌ها را کنترل می‌کند و در مواردی که احتمالا ورق‌های فولادی غیراستاندارد استفاده شود، اعمال قانون خواهیم کرد.

اسلام پناه با بیان اینکه استحکام بدنه از مولفه‌های فنی متعددی برخوردار است، گفت: در آزمون‌ها این استحکام خود را نمایان می‌کند که از میزان ضربه، مقاومت بدنه مشخص می‌شود. ضخامت استاندارد ورق خودرو 7 میلیمتر است و مبتنی بر این عدد باید سفارشان ثبت شود.

تاکید رییس سازمان ملی استاندارد بر استفاده ورق فولادی با قطر 7 میلیمتر در خطوط تولید خودرو این گمانه را مطرح می کند که شرکت های خودروساز در تولید محصولات خود گاه از ورق هایی با قطر کمتر استفاده می کنند و این مساله می تواند چالش های ایمنی را برای مصرف کنندگان به همراه داشته باشد.

البته فراموش نکنیم سیاست قیمت گذاری دستوری، بازگشت تحریم های صنعت خودرو و تکلیف به تولید خودرو خارج از توان عملیاتی شرکت های خودروساز، مدیران این شرکت ها را وادار می کند گاه از کیفیت محصولات تولیدی خود بکاهند و خودروهایی را روانه بازار کنند که در پاس کردن تمامی استانداردهای مدنظر سازمان ملی استاندارد ناتوان هستند.